Fongers DF 55

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Plaats reactie
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Fongers DF 55

Bericht door fietshobbyist »

Allez, het was geen spot van deze maand maar nu de oude Fongers fietsen in de actualiteit zijn van dit forum, is het een uitgelezen moment voor deze fiets; een Fongers DF 55 waarvan ik het framenummer niet heb gevonden. DF 55, dat lijkt dan van ongeveer 1941 te zijn geweest en wordt de getoonde lijst weer één fiets langer.
Ook deze fiets staat bij de voormalige Wagenmakerij Langenhof in Wierden en ik heb de wens uitgesproken deze toch maar liever in de ontvangstruimte aan de kant te zetten of daar desnoods aan de muur te hangen ...
Langenhof, kleinzoon van de stichter van de wagenmakerij, zei, dat mensen allerlei oude dingen spontaan komen brengen, zo ook deze fiets. Dankzij het bestaan van dit museum gered van het oud ijzer, daar zal het wel op neer komen!
Fongers DF 55 bij Wagenmakerij Langenhof in Wierden
Fongers DF 55 bij Wagenmakerij Langenhof in Wierden
Intensief gebruikt ...
Intensief gebruikt ...
Het model.
Het model.
Wat staat er ...?
Wat staat er ...?
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Fongers DF 55

Bericht door JasperA »

Dag Werner,

Dank voor het delen! Op de transfer van het voorspatbord staat '1e soort D'. De fiets is daarmee één van de goedkopere modellen. Voordat ik je forumbericht kan koppelen aan 'de lijst' moet ik toch echt even weten uit welk jaar het frame is. Stond er links op de lug onder het zadel geen framenummer?

Groet, Jasper
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Plaats reactie