Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door maartenB »

Beste mensen,
Traditioneel verzorgen we met de leden van dit forum een kleine fietsen tentoonstelling tijdens de beurs in Vianen, op 9 november.

Gezien de enorme stortvloed aan Fongers berichten de laatste tijd zijn Fongers fietsen misschien een aardig thema?
Wie heeft er zin om er één of 2 mee te nemen?

Niet zomaar meenemen zonder aan te melden, want de ruimte is beperkt.
groetjes!
Maarten
Bijlagen
IMAG1356 small.jpg
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Wouter
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 nov 2017, 12.46
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Wouter »

Hoi, ik neem een mooi 20 inch omafietsje mee, dat van Fongers kan zijn, is dat wat? Hgr Wouter
Rusky80
Berichten: 32
Lid geworden op: 5 jul 2018, 22.53

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Rusky80 »

wat kan ik eigenlijks verwachten op deze beurs? ben nog nooit geweest (ook net lid geworden).
Vianen is wel mooi dichtbij om eens te komen kijken.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door maartenB »

als het niet te ver is moet je gewoon eens komen kijken.
Het is een klein beursje, 15-20 kramen, in een krappe zaal. Goedkope koffie, veel gezelligheid, de prijzen liggen over het algemeen lager dan in Berlicum en zeker dan op Marktplaats.
En met wat mazzel dus een kleine Fongers tentoonstelling. :lol:
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door JasperA »

Dag Maarten,

Ik wil de Fongers X-frame wel voor het daglicht brengen.

Mogelijk neem ik ook een (ongerestaureerde) paarse Grandsport damesfiets mee uit het eind van de jaren ‘50. Deze laatste is een showmodel geweest en is daarna bij een medewerkster van de Fongers fabriek terecht gekomen. Het is mogelijk de enige paarse fiets die ooit uit de fabriek is gerold (het kettingkastlakdoek zou dit kunnen bevestigen vanwege een niet-standaard transfer) en biedt een ‘mooi’ contrast met de vroegere Fongersen.

Welke Fongers fietsen komen mijn fietsen vergezellen? Zou leuk zijn een voornaam rijtje te kunnen laten zien.

@Wouter, de hagelnieuwe BD uit ‘29 of de prachtige BB 65 uit ‘35/‘36(?) zijn ook welkom hoor... 😉👍
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Maarten Waarlé »

Ah , ja wel leuk om nu Fongers te laten zien. Hadden we niet Simplex afgelopen keer of was dat alweer een jaar daarvoor?
En Gazelle hebben we gehad.
Ik weet nog niet welke het wordt. Ik laat het een beetje afhangen van wat er komt te staan.
Wel leuk om de diverse types zo goed mogelijk naar voor te brengen.
Ik weet ze zijn schaars maar de eenvoudige modellen zo als de Groningen en Nederland zijn zeker leuk om er bij te hebben.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door maartenB »

Er is maar beperkt ruimte dus een grote expo zal het niet worden. Ik wil mijn damesfiets desgewenst wel meenemen. Rutger neemt een Fongers RIH mee .
Maarten W hopelijk die lekker hoge!!! (project is ook wel eens leuk om te tonen toch) en misschien ook zo'n wat eenvoudiger versie.
Wouter een dwerg-damesfietsje en Jasper de X frame. Dan zijn we toch al een heel eind? Er komt vast nog wel wat bij. Leuk!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Wouter
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 nov 2017, 12.46
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Wouter »

Prima😊
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Elibert van Dalen »

helaas moet ik het beursje voor de eerste keer gaan missen. zo te zien komen er wel wat leuke fongers voor de tentoonstelling! veel plezier in ieder geval
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gaan we nog wat leuks doen met Vianen?

Bericht door Fotomaan »

Ik mag ook komen van mijn vriendin 8-) En ik wil de transport Juncker uit 1943 meenemen.
Is daar nog plaats voor?
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie