Hartog met hulpmotor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Hartog met hulpmotor

Bericht door non-fixie »

Goedenavond,

Eens moet ik hier toch mijn eerste post plaatsen. ;)

Op een ander forum meldde zich iemand met een vraag ("wat is 'ie waard?") over een Hartog fiets met hulpmotor uit - vermoedelijk - de jaren '50.

Nu ken ik de naam Hartog, en weet iets van de 'gespikkelde' geschiedenis, maar hier had ik geen goed antwoord op. Vooral omdat ik helemaal niets online kon vinden over gemotoriseerde Hartogs.

Wellicht jullie wel. Bij voorbaat dank voor alle informatie die jullie me kunnen geven.

Het betreft een Hartog met een Zündapp-blokje dat dateert uit 1954. Ik heb geen foto van de complete fiets, maar wel een paar details. Alle informatie is welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Hartog met hulpmotor

Bericht door peterbakker »

Hoi non fictie. De waarde is erg lastig te bepalen . Is in principe wat een geïnteresseerde er voor hebben wil geven . En hoe compleet het is . Ik heb er zelf een stuk of 20 maar nog geen zundapp!😉. Interesse dus ! De Hartog is een mooie fiets maar ws zit een zundapp blokje niet alleen op een Hartog. Groeten Peter
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Hartog met hulpmotor

Bericht door fietshobbyist »

(Citaat:) '... Alle informatie is welkom! ...'
Zündapp is de afkorting van Zünd-Apparat ofwel, ontstekingsapparaat ...
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Hartog met hulpmotor

Bericht door non-fixie »

peterbakker schreef: 23 nov 2019, 06.06 Hoi non fictie. De waarde is erg lastig te bepalen . Is in principe wat een geïnteresseerde er voor hebben wil geven . En hoe compleet het is . Ik heb er zelf een stuk of 20 maar nog geen zundapp!😉. Interesse dus ! De Hartog is een mooie fiets maar ws zit een zundapp blokje niet alleen op een Hartog. Groeten Peter
Dank je! Ja, inderdaad. En als die geïnteresseerden er er zijn, dacht ik, dan zitten ze vast hier. :)

Zonder gekheid, de vraag komt via Bikeforums Classic & Vintage. Er staan ook nog wat meer foto's. Hopelijk komen er ook nog wat bij. Voel je vooral vrij om daar aan de discussie deel te nemen, dat wordt altijd zeer gewaardeerd:

https://www.bikeforums.net/classic-vint ... st21220296

De kans dat Gassen van de Amerikanen op Bikeforums een antwoord krijgt schat ik niet zo hoog in. ;)
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Hartog met hulpmotor

Bericht door non-fixie »

Werner schreef: 23 nov 2019, 09.55 (Citaat:) '... Alle informatie is welkom! ...'
Zündapp is de afkorting van Zünd-Apparat ofwel, ontstekingsapparaat ...
Kijk! :)
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Hartog met hulpmotor

Bericht door peterbakker »

De 300 / 1000 die genoemd word zal vrij aardig kloppen denk ik. 1650 voor de miele is erg veel lijkt me . Op mp staan ook wel eens leuke hulpmotors waar veel voor gevraagd word . Duurt soms een jaar , maar je heb maar 1 koper nodig ! Een zundapp ben ik er nog niet tegengekomen btw.
Plaats reactie