Spot van de maand - II, oude transportfietsfoto

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Spot van de maand - II, oude transportfietsfoto

Bericht door fietshobbyist »

Nog geen enkele post vandaag ...
Op zoekplaatje-punt-nl, met oude foto's van veelal allerlei woningen, staat de vraag nog open waar dit is - foto 3009.
Waarschijnlijk Noord-Brabant, reageerde iemand, vanwege de lange gevel aan de straat, zoals je die er nog altijd kunt vinden.
Oud wrs. Brabants dorpsbeeld, transportfiets in actie, zoekplaatje.nl - 3009.jpg
Maar voor Oude Fietsers lijkt me dit natuurlijk een bijzonder mooie blik terug in de tijd, wat betreft hoe er toen gefietst werd met een transportfiets!
Het kan trouwens zijn dat het geen echte transportfiets is, met dubbele stang, maar hoe dan ook lijkt het daarop door de drager die er voorop zit en zo te zien, de dikke banden.
Ik heb trouwens gemeend de gevels waterpas te moeten zetten.
Heel misschien is er zelfs een Brabantse Oude Fietser die zijn grootouders of zijn dorp herkend, dan zou het zoekplaatje ook zijn opgelost ...
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Spot van de maand - II, oude transportfietsfoto

Bericht door Fotomaan »

Prachtige foto van het Nederlandsche.

Er zijn ook bewegende beelden van transportfietsende transportfietsers.
https://www.youtube.com/watch?v=uLVpN5ibe_k

En een mooie verzameling afbeeldingen op transportfiets.net
https://www.transportfiets.net/category ... eeldingen/
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Spot van de maand - II, oude transportfietsfoto

Bericht door fietshobbyist »

Dank u.
Dat het een filmpje in een stad zou zijn, was op klompen al aan te voelen en dat is zeker ook een mooie blik terug in de tijd.
Op transportfiets.net had ik al wel eens foto's zitten bekijken - er staat enorm veel op - maar na een poosje grasduinen, stelde ik vast dat het vrijwel altijd bestrate stads- of dorpsgezichten zijn waarbij het onderwerp vaak stilstaat.
Juist vanwege de tamelijk uitzonderlijke plattelandssfeer leek het me goed om de Brabantse foto te posten.
Transportfiets.net was overigens wel een logischer plek geweest voor de foto.
Plaats reactie