Even voorstellen :)
Geplaatst: 17 nov 2012, 20.07
Hallo allemaal,
Ik ben Roeland Vester, een delftse student. Ik ben eigenlijk altijd van de stalen (steel is real) racefietsen* geweest, maar voor als het regent is een stadsfiets met spatborden toch wel handig. Ik vind moderne stadsfietsen vaak een aanfluiting op het gebied van kwaliteit en toen er een Gazelle No8 uit 1954 op marktplaats in de buurt stond heb ik opgebeld. Toen zag die er zo uit:

Lepper zadel, originele, lakdoek jasbeschermers zijn ooit vervangen, de lakdoek kettingkast lijkt origineel met een rare dubbele in elkaar hakende veer waar ik nu al voor huiver om weer in elkaar te krijgen. Dynamo is niet origineel, voor- en achterlamp denk ik wel. De rest is voor zover ik kan beoordelen origineel, met zelfs een bijzonder oude voorband waar nog 'Gazelle' in het profiel verwerkt is.
En er minder dan een uur op gefietst voordat ie er zo uit zag:
. De achterbrug is wel heel erg roestig bij de padden, zelfs zo erg dat de as van de favorit remnaaf geen schroefdraad meer had. De remnaaf had ook speling, en daar er geen beweging in de remconus is te krijgen en de kleine conus aan de andere kant niet verder aangedraaid kan worden komt daar een nieuw binnenwerk in. Ik hoop de originele Favorit remhevel over te kunnen zetten.
De fiets is inmiddels ook ontdaan van haar trapas waar wat speling op zat, en dat is toch een groter probleem.
Verder, weet iemand een fietsenmaker in delft die wel wat weet van fietsen en je niet zomaar nieuwe onderdelen probeert aan te smeren?
*Schwinn Prelude uit 1986, Columbus Tenax staal. Toen Schwinn's nog made with pride in Chicago waren. Shimano 600 Arabesque cranks, BBUN55 trapas, 105 golden arrow achterderailleur, FIR Net97 wielen, voornaaf is Tiagra, achternaaf is Deore LX. Stuur is Sakae Ringyo. Remmen zijn Shimano Exage singlepivot zijtrekkers. Een leuke mix en match van nieuw en oud dus
Ik ben Roeland Vester, een delftse student. Ik ben eigenlijk altijd van de stalen (steel is real) racefietsen* geweest, maar voor als het regent is een stadsfiets met spatborden toch wel handig. Ik vind moderne stadsfietsen vaak een aanfluiting op het gebied van kwaliteit en toen er een Gazelle No8 uit 1954 op marktplaats in de buurt stond heb ik opgebeld. Toen zag die er zo uit:

Lepper zadel, originele, lakdoek jasbeschermers zijn ooit vervangen, de lakdoek kettingkast lijkt origineel met een rare dubbele in elkaar hakende veer waar ik nu al voor huiver om weer in elkaar te krijgen. Dynamo is niet origineel, voor- en achterlamp denk ik wel. De rest is voor zover ik kan beoordelen origineel, met zelfs een bijzonder oude voorband waar nog 'Gazelle' in het profiel verwerkt is.
En er minder dan een uur op gefietst voordat ie er zo uit zag:

De fiets is inmiddels ook ontdaan van haar trapas waar wat speling op zat, en dat is toch een groter probleem.
Verder, weet iemand een fietsenmaker in delft die wel wat weet van fietsen en je niet zomaar nieuwe onderdelen probeert aan te smeren?
*Schwinn Prelude uit 1986, Columbus Tenax staal. Toen Schwinn's nog made with pride in Chicago waren. Shimano 600 Arabesque cranks, BBUN55 trapas, 105 golden arrow achterderailleur, FIR Net97 wielen, voornaaf is Tiagra, achternaaf is Deore LX. Stuur is Sakae Ringyo. Remmen zijn Shimano Exage singlepivot zijtrekkers. Een leuke mix en match van nieuw en oud dus
