Dag,
mijn Benzo tandem uit 1937 heeft twee verschillende
soorten pedalen. Beide types hebben reflectoren.
Is één van de twee types origineel? ( ik dacht zelf de voorste trappers , maar ik weet niet of toen de pedaal reflectoren al
In zwang waren.
Het vierkante model zijn de voorste trappers. De achterste trappers lopen wat gebogen (staat een U op, union?)
Theo Werner
Wat zijn de juiste pedalen / trappers voor een tandem uit 1937 ?
-
-
Re: Wat zijn de juiste pedalen / trappers voor een tandem uit 1937 ?
1e patent in Duitsland voor Tretstrahler is 1938 (SS Obersturmfuhrer Anton Loibl, dus Himmler stelde ze verplichtTheodoruswerner schreef: ↑13 jan 2020, 22.31 Dag,
mijn Benzo tandem uit 1937 heeft twee verschillende
soorten pedalen. Beide types hebben reflectoren.
Is één van de twee types origineel? ( ik dacht zelf de voorste trappers , maar ik weet niet of toen de pedaal reflectoren al
In zwang waren.
Het vierkante model zijn de voorste trappers. De achterste trappers lopen wat gebogen (staat een U op, union?)
Theo Werner

/Marten
Die afgeronde met een U zijn niet voor de jaren 70 verkocht, ze zijn van Union, dat is een Duitse leverancier, dus niet het Nederlandse fietsenmerk.
De hoekige met reflectie schat ik op jaren 60.
Je moet ouderwetse blokpedalen hebben, zonder reflectie, kan lastig zijn om een set van vier dezelfde te vinden.
Succes!
De hoekige met reflectie schat ik op jaren 60.
Je moet ouderwetse blokpedalen hebben, zonder reflectie, kan lastig zijn om een set van vier dezelfde te vinden.
Succes!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Dank voor jullie info. Mooi zoveel kennis in de buurt.