foute advertentie

Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: foute advertentie

Bericht door wimjansen »

Niet dat ik veel nieuws heb toe te voegen aan de discussie, maar ik vind het in eerste instantie een kanon op een mus afschieten. Vooral omdat het gaat om een fiets met trapondersteuning. In de historie zijn er ook fietsen geweest met een propeller, om tegen de wind in te kunnen fietsen. Stroomlijnkuipjes om de luchtweerstand te verminderen. Leunfietsen om een comfortabeler positie mogelijk te maken. Op het plaatje een elektrische brommer uit de dertiger jaren, geen echte fiets dus want daar was geen sprake van trapondersteuning.
Dat de e-bike (waar het nu om gaat) ook forse nadelen heeft, die al zijn beschreven, is een zaak van andere orde. Maar het is een ontwikkeling waarvan de eerste stappen al eind negentiende eeuw gezet zijn: er werden verschillende patenten verleend voor elektrisch aangedreven of ondersteunde rijwielen. Niets nieuws dus.
En aan het toelaten van sponsoring is m.i. maar één cruciale voorwaarde verbonden: het karakter van de vereniging mag daardoor niet worden aangetast. En daar lijkt me, in dit geval, echt geen sprake van.
Wim
Bijlagen
Philips en Simplex.jpg
Philips en Simplex.jpg (41.71 KiB) 2626 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: foute advertentie

Bericht door m-gineering »

Blad nu ook binnen, en de advertentie heeft idd wel een hoog ' wie denkt wie voor de gek te houden' gehalte. Maar als je het blad openvouwt heb je er van pag 2 tot 54 geen last van ;)
/Marten
Gebruikersavatar
Jorisoudefiets
Berichten: 85
Lid geworden op: 17 okt 2017, 09.07
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: foute advertentie

Bericht door Jorisoudefiets »

Mijn mening:
Adverteerders zijn welkom. Een adverteerder uit de fietsen branche past goed. En als het alleen de achterzijde is dan stoort het niet zo erg. Middenin het blad zou wel storend zijn. Gazelle kan echter beter hun meest klassieke fietsen adverteren.
Helemaal geen advertentie is het allerleukst maar financieel gezien is het naar mijn mening fijn dat er een adverteerder is.
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: foute advertentie

Bericht door maartenB »

Beste mensen, dank voor de discussie.
Ik hang er zo een slotje op, want het meeste is nu wel gezegd. Wie de discussie over de advertentie verder wil voeren mag mij gerust mailen of bellen, gegevens staan achterin Het bewuste tijdschrift :D

Wij zijn als bestuur heel erg blij met Gazelle als adverteerder. Ik zie geen enkele reden om deze advertentie te weren. Lidmaatschap opzeggen gaat overigens niet via het forum, maar via de ledenaministratie.

hartelijke groet, Maarten Bokslag, voorzitter
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gesloten