foute advertentie

australman
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 jan 2013, 10.49
Locatie: provincie Groningen

foute advertentie

Bericht door australman »

Hoi,

Vandaag het nieuwste nummer van 'de oude fiets 'binnen gekregen.Bij het zien van de
achterpagina,waar (sluiks) reclame gemaakt wordt
voor een electrische Gazelle 'fiets',ben ik er wel klaar mee.
Als deze advertentie er in het volgende nummer weer in staat,mogen jullie mij als lid schrappen.

Hans
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: foute advertentie

Bericht door Fongers1952 »

Ik zie het als een sponsor die het mogelijk maakt om het blad tegen een aantrekkelijke prijs te produceren.
Liever een "foute" advertentie dan een hogere bijdrage door de leden.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: foute advertentie

Bericht door Durabo88 »

Dergelijke sponsoren maken het mogelijk dat de kosten voor het blad laag blijven en daarmee het lidmaatschap goedkoop. Overigens is een elektrische fiets niets moderns. Philips had voor de oorlog al een elektromotortje ontwikkeld voor de fiets. Zolang de inhoud van het blad de moeite waard is en blijft, zou ik me niet storen aan advertenties.
Sportief fietsend!
australman
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 jan 2013, 10.49
Locatie: provincie Groningen

Re: foute advertentie

Bericht door australman »

Ja,zo werkt het bij mij dus niet.Blijkbaar heeft men hier de keuze al gemaakt,en haak ik hierbij af.

Hans (aankomend ex lid)
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foute advertentie

Bericht door fietser »

Dat zijn drastische maatregelen voor iets dat ik niet helemaal begrijp. Is het verkeerd dat er überhaupt een moderne fietsadvertentie op de achterkant staat of is er specifiek met elektrische fietsen iets heel er mis? Zelf vind ik er voor- en nadelen aan kleven. Het komt erop neer dat ik het goed vind dat ze als een vervoersmogelijkheid voor bepaalde doelgroepen bestaan, maar dat ik er negatief aankijk tegen de schaal waarop ze gebruikt worden (en door wie - onnodig veel, dus slecht voor het milieu etc.). Het is dus volgens mij geen onderwerp waarover zwart of wit gedacht kan worden.

Als er een advertentie in het blad had gestaan waar reclame voor Landrover of Ferrari gemaakt werd zou ik er ook moeite mee hebben. Maar deze Gazelle-advertentie...? Leg het eens uit als je wilt.

Groeten,
fietser
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: foute advertentie

Bericht door m-gineering »

australman schreef: 12 mar 2020, 23.08 Ja,zo werkt het bij mij dus niet.Blijkbaar heeft men hier de keuze al gemaakt,en haak ik hierbij af.

Hans (aankomend ex lid)
Een E-bike is een brommer op kolenstook, en daarvoor ben je niet lid van de oude fiets. Het argument dat het niet kan bommen omdat het geld oplevert zie ik ook niet zo, als je je leden aan de hoogst biedende verkoopt is het einde zoek.
/Marten
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: foute advertentie

Bericht door de rode »

Een aantal reacties vind ik wel erg kort door de bocht :shock: ; we rijden ook niet meer met paard en wagen en lopen niet meer in berenvellen toch ? welkom in de 21 e eeuw :lol:
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foute advertentie

Bericht door fietser »

Een brommer en een elektrische fiets zijn maar deels met elkaar vergelijkbaar. De brommer stinkt en je hoeft niet zelf te trappen. Wat wel overeenkomt is dat beide geschikt zijn dat mensen de auto laten staan. In mijn ogen is het een prima vervoermiddel voor ouderen en mindervaliden. Dat er tegenwoordig zelfs schoolgaande jeugd op zit vind ik ook een euvel want er kleven natuurlijk wel nadelen aan voor het milieu.

Maar is het zo'n duivels ding dat je vanwege een advertentie de oudefietsenclub de rug toe keert? Als je je zo principieel opstelt maak je je eigen wereld op den duur erg klein. Ik ken een geval van zo'n 20 jaar terug uit een ander forum waar iemand boos uit het forum stapte omdat je via dat forum bestanden toegestuurd kreeg die zijn geliefde jaren-80-computer niet meer aankon. Dat geval ligt toegegeven iets anders dan dit, maar in beide gevallen had de reactie iets onvolwassens waarmee degene zich alleen zelf in de vinger sneed. Als iedereen zo'n houding had zouden we het heel onprettig krijgen met elkaar, terwijl het aan de andere kant niets oplost.

Dit is eigenlijk niet bedoeld om iemand de maat te nemen of zo maar meer om te zeggen: Ik zou een paar keer doorademen en er dan nog eens rustig over nadenken.

Groeten,
fietser
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: foute advertentie

Bericht door m-gineering »

fietser schreef: 13 mar 2020, 08.47 Een brommer en een elektrische fiets zijn maar deels met elkaar vergelijkbaar. De brommer stinkt en je hoeft niet zelf te trappen
Een E-bike stinkt ook, maar dat is het probleem voor Chinezen, Congolezen enz en daar hebben wij geen last van. Maar ik denk niet dat dat de discussie is. Het probleem is meer (lijkt mij) dat de kernwaarden van de oude fiets (het conserveren van die degelijke oude fiets die een mensenleven meegaat en waar je een gezonde inspanning voor moet leveren) niet bij Gazelle zijn aan te treffen. En nog erger, Gazelle had die kernwaarden ooit, maar de afvalligen (na venture capitalisten en nu Pon is de koers nogal veranderd) hebben ze die resoluut aan de kant gezet. Gazelle wordt een E-bike bedrijf, ontkent daarmee eigenlijk de gewone fiets en haar historie en dan doet zo'n advertentie meer pijn dan een advertentie voor slecht bier of Landrovers
/Marten
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foute advertentie

Bericht door fietser »

Gazelle máákt niet de e-bike-trend, Gazelle volgt hem. Kijk maar hoe de verhouding tussen de verkoop van e-bikes en "echte" fietsen zich de afgelopen jaren in Nederland en daarbuiten ontwikkeld heeft. Als Gazelle dat negeert kunnen ze op termijn de tent sluiten (wat trouwens uiteindelijk geen invloed op de verkochte aantallen op de Nederlandse markt zou hebben).

De vereniging heeft nog steeds veel meer reden om zich tegen slecht bier en Landrovers te keren dan tegen Gazelle. Maar zo gaat dat bij principieel denkende mensen: die vinden het leuker om hun ideologische buren aan te vallen dan de ideologische tegenstanders. Van die linkse samenwerking in de politiek komt om dezelfde reden ook nooit wat terecht.

Ik wordt er altijd verdrietig van als mensen elke kleine aanleiding aangrijpen om een negatief statement te kunnen maken. Zo zie je de maatschappij uit elkaar drijven. Ok, in dit geval gaat het om een simpel lidmaatschap, dat heeft op niemand impact behalve op de betrokkene zelf. Maar het is toch jammer dat het zo moet gaan.

Groeten,
fietser
Gesloten