Snelbinders

Jorrit
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21.33

Snelbinders

Bericht door Jorrit »

Voor mijn Batavus herenfiets uit 1958 zoek ik 1 (of enkele) setje rubberen snelbinders, in lichtgrijze of lichtblauwe kleur. Zodat het mooi afsteekt bij het zwart.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jorrit
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Snelbinders

Bericht door asterduc »

Jorrit schreef:Voor mijn Batavus herenfiets uit 1958 zoek ik 1 (of enkele) setje rubberen snelbinders, in lichtgrijze of lichtblauwe kleur.
beste Jorrit,
welkom op het forum.

Daar kan ik je wel aan helpen, heb nog een paar setjes Bibia in die kleur liggen (NOS).
Zal er in het weekend een foto van nemen zodat je kunt zien of het de kleur is die je wenst.

Groeten,
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Jorrit
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21.33

Re: Snelbinders

Bericht door Jorrit »

Hoi Ed,

Dank je wel. Ik zal me binnenkort aanmelden als lid en me even voorstellen, en mijn verzameling fietsen laten zien.
Ik kan een snelbinder van Maarten overnemen, maar heb er graag nog een bij als reserve en voor mijn andere oldtimer.
Je kunt me een foto mailen naar jorrittol(at)gmail.com

Alvast bedankt,

Groet Jorrit
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Snelbinders

Bericht door Durabo88 »

Beste Ed,

Ik kan er eigenlijk ook nog wel een paar voor mijn sportfietsen gebruiken. Zijn deze inclusief die bevestigingsplastics?

Wat kost het eigenlijk?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Snelbinders

Bericht door asterduc »

ik dacht er nog 5 of 6 te hebben, maar het zijn er slechts 2.
Ik herinner me nu dat ik er enkele naar Berlicum en Vianen had meegenomen. Mogelijk zijn die verkocht en ik wil er zelf nog minstens één houden.

Jorrit, aangeizen je er reeds één gevonden hebt zou ik de beschikbare snelbinder voor Yorick willen reserveren.

Yorick, ik hou hem apart voor je tot wel elkaar nog ergens treffen. Dat duurt meestal niet lang :-)
Prijs hoef je niet bezorgd om te zijn.

Hierbij een foto. Mogelijk heeft Paul er ook nog een aantal, maar die zijn dan ouder en hebben andere bevestigingshaken (Belgische). Die zijn met een veel groter gat uitgevoerd maar de snelbinders zijn eenvoudig om te zetten op oude nederlandse beugels.

Groeten,
Ed.
Bijlagen
snelbinder.jpg
snelbinder.jpg (48.76 KiB) 8190 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Jorrit
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21.33

Re: Snelbinders

Bericht door Jorrit »

Hoi Ed,

Degene die ik gekocht had past niet op mijn Batavus, daar heb ik niet genoeg ruimte op de as en is voor een andere oldtimer. De Bibia heeft een andere bevestiging, op de achtervork.
Maar het maakt niet uit hoor, ik zoek wel even verder, er zullen er meer zijn, het is tenslotte een luxeprobleem! :D

Groet Jorrit
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Snelbinders

Bericht door Durabo88 »

Beste Ed,

Bedankt voor het nemen van de moeite. De jasbeschermers die jij hebt liggen zijn geloof ik grijs. Wat ik zoek is heel licht blauw, net als die sport-spatlappen van Lowy en Bibia. Maar misschien vergis ik me en is de kleur in het echt toch iets anders als op de foto. Als het toch zo'n subtiel verschil is, dan maakt dat ook niet zoveel uit.

Weet je toevallig ook of er ook witte/crème exemplaren in de handel zijn geweest?

Jorrit: het gat van de bevestigingsbeugels kun je gewoon groter fijlen om over de as te passen ;)

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Snelbinders

Bericht door asterduc »

Jorrit,
wat type heb je eigenlijk nodig, heb je er een foto van?

Yorick:
ze zijn in het echt blauwer.
Ik had er deze zomer zelfs één in het zwembad gegooid en het chloor zijn werk laten doen. Die was nog blauwer :D
Gerard heeft die van me overgenomen denk ik.

Maar ik laat je de snelbinder bij gelegenheid wel eens zien, dan zie je maar wat je doet.

Beige zijn er inderdaad en ook spekkleur.

Groeten,
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Jorrit
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21.33

Re: Snelbinders

Bericht door Jorrit »

Hoi Yorick,

Het is niet de doorsnede die niet past, maar de ruimte die ik nog op de as heb, de as is niet lang genoeg.

Hoi Ed,

Voor mijn Batavus heb ik er 1 nodig die je op de steun van de bagagedrager monteert. Zie detailfoto van een plaatje van een fiets en snelbinder die ik gegoogled heb.
Detail snelbinder.jpg
Detail snelbinder.jpg (17.32 KiB) 8154 keer bekeken
Snelbinder detail.jpg
Snelbinder detail.jpg (15.97 KiB) 8154 keer bekeken
Ik hoop dat het duidelijk overkomt,

Fijn weekend allen,

Groet Jorrit

PS ik zal binnenkort eens wat foto's van mijn fietsen posten.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Snelbinders

Bericht door asterduc »

Jorrit schreef:Zie detailfoto.
Ik hoop dat het duidelijk overkomt,
Yep, helemaal duidelijk.
Dat is dus diegene die je op mijn foto ziet.
Alleen zit er bij mij een wit plastic sluitertje op, maar dat is gewoon om te zetten als je een zwarte wilt. Of je lakt hem in de kleur van de fiets. Weet niet hoe het origineel was.

Laat die fiets maar eens zien, dan kan ik bepalen of de kleur van de snelbinder bruikbaar is.

PS: De garde van de klassieke oude zwarte fietsen denken hier waarschijnlijk dat we met een modeshow bezig zijn :roll: :lol:
Nu, zo komt het bij mij soms wel over met die kleuren fietsen, maar Heren, zeg nu zelf, het mag wel een beetje 'matchen', toch!
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie