Juncker abattoirfiets

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door rowejon »

Hi,
Als ik kijk de Juncker logo de juiste kant op zie ik een W onder. Alleen als ik kijk de logo op zijn kop zie ik een M. Op de andere trapas delen zie ik twee verschillende tekens, een lijkt een M en de andere een W. Ik vraag mij af wat de waarheid is.
Groeten
Jon Rowe
Gebruikersavatar
mazell99
Berichten: 204
Lid geworden op: 2 nov 2013, 11.51

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door mazell99 »

Misschien zou het ook nog een B merk kunnen wezen van Juncker en Co uit Rotterdam zoals Brillant .
Bijlagen
Brillant.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

rowejon schreef: 14 jun 2020, 23.09 Hi,
Als ik kijk de Juncker logo de juiste kant op zie ik een W onder. Alleen als ik kijk de logo op zijn kop zie ik een M. Op de andere trapas delen zie ik twee verschillende tekens, een lijkt een M en de andere een W. Ik vraag mij af wat de waarheid is.
Groeten
Jon Rowe
Ik zie alleen een M in verschillende lettertypes. In de cup en conus staan ze allebei hetzelfde georienteerd. Dus ik denk eerder dat er twee verschillende setjes stempels zijn gebruikt. Of een W is ondersteboven gebruikt als M, omdat degene die de markeringen aanbracht in de conussen de M niet kon vinden. In ieder geval, het framenummer is met een M, dus uit 1929, dus het meest waarschijnlijke is dat de inslagen ook de M zijn voor 1929.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

mazell99 schreef: 15 jun 2020, 11.09 Misschien zou het ook nog een B merk kunnen wezen van Juncker en Co uit Rotterdam zoals Brillant .
De Brilliant heeft geen Juncker kettingwiel, dat heeft deze fiets wel.
peterbakker
Berichten: 473
Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door peterbakker »

JRC pedalen natuurlijk! Niet zo mooi als die van mazzel! Heb je een voorbeeld van het arend logo , Jeroen?
Bijlagen
20200615_162800_copy_1548x2064.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Juncker abattoirfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

peterbakker schreef: 15 jun 2020, 17.27 JRC pedalen natuurlijk! Niet zo mooi als die van mazzel! Heb je een voorbeeld van het arend logo , Jeroen?
Ah, toch JRC dus. Dat heeft niets met Juncker te maken, maar is een Belgische pedalen fabriekant als ik het goed heb onthouden. Ik had die fout ook al eerder gemaakt die te verwisselen met (Juncker) JCR.

Het Fichtel & Sachs logo veranderd in 1929 naar een arend met twee cirkels eromheen. Daarvoor is het nog zonder cirkels:
FS_logo.PNG
FS_logo.PNG (343.79 KiB) 2657 keer bekeken
En vanaf 1929:
P1060264-768x512.jpg
De stijl van de arend veranderde regelmatig in de details tot begin jaren '30, dus kan ietsje anders zijn.
Plaats reactie