Mijn eerste transportfiets

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door Loopt spaak »

Met een gazelle rek kan je ook veel makkelijker dingen vast zetten die je meeneemt.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door de rode »

toch zal er een reden voor zijn waarom er op zoveel Gazelle,s een Roelewiel gemonteerd zit :?:
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door de rode »

Als overtuiging hierbij is mij een advertentie doorgestuurd(zie bijlage). In deze advertentie staat de “normale” drager op de fiets in het plaatje met een optie voor het bevestigen van een item beschreven als “grote voordrager” voor 13,30 gulden.

Dit vind ik DE logische verklaring voor de Roelewiel drager :idea:
ik kan ECHT niet geloven dat het allemaal ,,aftermarket,, is
[ zoals b.v bij deze waar zelfs nog de orginele spekbanden op liggen ] want als die Gazelle dragers sterk genoeg waren hoefden ze immer niet vervangen te worden :?
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

mazell99 schreef: 27 jun 2020, 14.59 Een Gazelle rek minder sterk ? .
Echt niet massief staal en een gewicht van zeker 5 kilo dat moet sterk zijn .
Al is het zo dat ik ze tegenkom die helemaal kapot zijn na al het zware / noeste arbeid vaak ook gerepareerd doormiddel van lassen .
Gazelle rekken zijn uit platstaf gemaakt, dat is minder sterk dan de U- of hoekprofielen van Roelewiel rekken. In gewicht dragen maakt het weinig verschil, maar een Gazelle rek buigt gemakkelijker bij botsingen.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

de rode schreef: 29 jun 2020, 06.53 Als overtuiging hierbij is mij een advertentie doorgestuurd(zie bijlage). In deze advertentie staat de “normale” drager op de fiets in het plaatje met een optie voor het bevestigen van een item beschreven als “grote voordrager” voor 13,30 gulden.

Dit vind ik DE logische verklaring voor de Roelewiel drager :idea:
Het Gazelle rek kwam in verschillende maten,
ik kan ECHT niet geloven dat het allemaal ,,aftermarket,, is
[ zoals b.v bij deze waar zelfs nog de orginele spekbanden op liggen ] want als die Gazelle dragers sterk genoeg waren hoefden ze immer niet vervangen te worden :?
Je vergeet dat de transportfiets rijders uit de tijd de scooter bezorgers van tegenwoordig zijn. Er werd niet bepaald voorzichtig mee omgegaan met transportfietsen, en ze zullen nogal regelmatig wat hebben geraakt in het verkeer, met name in steden. Ik ben ook een adventie tegengekomen waarin toegelicht werd hoe de transportfiets bestendig moest zijn tegen het sloopgedrag voor de jongeren die erop reden (ik zal even moeten zoeken welke dat was) Ik heb ook de nodige Gazelle transportfietsen gezien waarbij de voordrager zo'n beetje de helft van de originele lengte waren. Nu is het zo dat het meeste kun je weer terugbuigen en dat zal ook zeker gedaan zijn.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

de rode schreef: 29 jun 2020, 06.44 toch zal er een reden voor zijn waarom er op zoveel Gazelle,s een Roelewiel gemonteerd zit :?:
Het was de voordrager die overal te koop was. Ik ken geen andere voordragers die te koop waren in de jaren '50 - '60. Dus als er een nieuwe voordrager op ging, dan was het een Roelewiel.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn eerste transportfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

P.s. er staat momenteel een Gazelle trapas te koop op de facebook marktplaats (zie https://www.facebook.com/groups/9967259 ... 2284152474), en voor 45 is dat ook de goedkoopste die ik lange tijd te koop hebt gezien. Nu weet ik alleen niet of die van jou ook 18,0mm is, daar kan ook bij Gazelle nog verschil in zitten.
Plaats reactie