gazelle LICHT 1960

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
jos Huijsmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2018, 10.06

gazelle LICHT 1960

Bericht door jos Huijsmans »

hoi beste lezers en leden ! wie kan er iets vertellen over het type Gazelle Licht uit 1960 ... er is niks over te vinden of te lezen of n naslagwerk oid .. vermoedelijk zijn ze op bestelling gemaakt bij gazelle ? bedankt alvast ..
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door rowejon »

Hi,
De model staat in deze folder in de Documentatiebank, alleen toegankelijk voor leden van De Oude Fiets.

Gazelle 1957-1958 Sportrijwielen folder

Wij hebben geen 1960 folders. Het was blijkbaar een gewoon model.

Success met je zoek
Jon Rowe
jos Huijsmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2018, 10.06

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door jos Huijsmans »

hoi John.. dank je wel voor reactie ..ben al jaren lid en ga het dan inkijken .. overigens is deze fiets met speciale buizen van reynolds gemaakt en is anders van geometrie ...de bracket ligt lager bij de grond en zal misschien op maat gemaakt zijn voor de opdrachtgever ? dus denken wij dat dit de enige Licht is die er bestaat van 1960 ? n museaal stuk gazelle die beslist verzamel waarde zal hebben .. ik zal hem doorgeven aan de databank dan staat hij genoteerd .. mocht ik mij vergissen dat dit de enige is dan hoor ik dat graag ..
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Cyclissimo »

Heb je ook foto's van de fiets? Het zou eventueel ook een Superlicht kunnen zijn. Op het transfer is het 'licht' duidelijker leesbaar dan het Super :)

ziehier

https://www.bikeforums.net/classic-vint ... d=1&pid=11
jos Huijsmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2018, 10.06

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door jos Huijsmans »

die van mij heeft n orgineel gazelle handvatversn. en is geen semi racertje zoals op je foto .. hij is dus anders ..n licht ... uit 1960 .. ..
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Lidnr13 »

Voor de goede orde: De Gazelle fiets op die foto is een Sport Licht en geen Super Licht.
Die fiets is n.l. van mij en die foto komt van mijn Flickr site. Dat mag best, maar dan moet
het bijschrift ook juist worden overgenomen op die site Bike Forums, die ik overigens niet kende.

Groet van
Henk
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Cyclissimo »

Lidnr13 schreef: 30 jun 2020, 18.58
Voor de goede orde: De Gazelle fiets op die foto is een Sport Licht en geen Super Licht.
Die fiets is n.l. van mij en die foto komt van mijn Flickr site. Dat mag best, maar dan moet
het bijschrift ook juist worden overgenomen op die site Bike Forums, die ik overigens niet kende.

Groet van
Henk
Ha Henk,
Even voor de goede orde. Ik heb die foto daar niet geplaatst. Ik wilde alleen even een transfer laten zien van een superlicht (enkele foto's lager). En daar staat jouw fiets toevallig boven :-) Op internet gaan foto's al snel een eigen leven leiden, waardoor het niet meer achterhaalbaar is waar ze vandaan komen. Juist daarom plaatste ik de link en niet de foto zelf...
Groet!
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Lidnr13 »

Cyclissimo schreef: 1 jul 2020, 09.35
Lidnr13 schreef: 30 jun 2020, 18.58
Voor de goede orde: De Gazelle fiets op die foto is een Sport Licht en geen Super Licht.
Die fiets is n.l. van mij en die foto komt van mijn Flickr site. Dat mag best, maar dan moet
het bijschrift ook juist worden overgenomen op die site Bike Forums, die ik overigens niet kende.

Groet van
Henk
Ha Henk,
Even voor de goede orde. Ik heb die foto daar niet geplaatst. Ik wilde alleen even een transfer laten zien van een superlicht (enkele foto's lager). En daar staat jouw fiets toevallig boven :-) Op internet gaan foto's al snel een eigen leven leiden, waardoor het niet meer achterhaalbaar is waar ze vandaan komen. Juist daarom plaatste ik de link en niet de foto zelf...
Groet!
Cyclissimo: Bedankt voor de uitleg. Ik was verrast hier een foto van een van mijn fietsen te zien, met een warrig bijschrift op een een mij onbekende site.
Vandaar. Maar dat zal wel eens meer gebeuren. Die foto's kunnen overal gebruikt worden. Maakt ook eigenlijk niet zoveel uit.

Groet van
Henk
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door berkers41 »

Zo Licht is een Gazelle Licht uit 1960; incl. Gazelle 3 versnellingsnaaf en draai-hand
Op-een-oude-fiets.jpg
vat.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door de rode »

MOOIE FIETS :!:
ze zijn licht dat weet ik[ maar dit kunstje kan ik ook met een Gazelle no 8 66 cm met trommelremmen] :lol:
Plaats reactie