gazelle LICHT 1960

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door berkers41 »

EdMondain schreef: 19 okt 2020, 12.16 De detailfoto's van het zwarte exemplaar krijg ik niet op groter formaat.
dit zijn idd fotoos gemaakt met de lay-out app van Instagram. Thumbnail format volgens mij. Sorry. Als je in bepaalde details geinteresseerd bent, stuur ik nog wel een foto vi PB.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Blauwbaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 nov 2020, 16.30

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Blauwbaard »

Sinds dit weekeinde ben ik ook in het bezit van een Gazelle Sport Licht. Hij heeft jarenlang stof staan happen op de zolder van het magazijn van onze fietsenwinkel in Roermond waarna hij bij mijn broer op zolder stond. Nu heb ik hem en wil ik 'm opknappen zodat ik er op kan fietsen. Zag op een ander forum een sport licht uit 1964 en die lijkt heel erg. Kan ik het jaartal ergens vinden?

Het achterlichtje is stuk.Dus ik moet op zoek naar een andere.Is dit Koets lampje het originele?
(Overigens fiets ik nu op een blauw/witte Magneet uit 1957)
Bijlagen
Gazelle1.jpg
Gazelle2.jpg
Gazelle3.jpg
Gazelle4.jpg
Gazelle8.jpg
Gazelle9.jpg
Gazelle7.jpg
Gazelle5.jpg
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door de rode »

je achterlicht is niet stuk er moet gewoon een nieuw glaasje[met alu randje ] in gedraaid worden- staan vaak op mp https://link.marktplaats.nl/m1615044166 ; mooie fiets !
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Fongers1952 »

Blauwbaard schreef: 3 nov 2020, 11.51 Sinds dit weekeinde ben ik ook in het bezit van een Gazelle Sport Licht. Hij heeft jarenlang stof staan happen op de zolder van het magazijn van onze fietsenwinkel in Roermond waarna hij bij mijn broer op zolder stond. Nu heb ik hem en wil ik 'm opknappen zodat ik er op kan fietsen. Zag op een ander forum een sport licht uit 1964 en die lijkt heel erg. Kan ik het jaartal ergens vinden?

Het achterlichtje is stuk.Dus ik moet op zoek naar een andere.Is dit Koets lampje het originele?
(Overigens fiets ik nu op een blauw/witte Magneet uit 1957)
Zo'n glaasje heb ik wel liggen maar aangezien de rand van het armatuur ook beschadigd is kan je beter het het hele achternichtje vervangen. Koets B, die zijn nog wel vrij makkelijk te vinden.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Cyclissimo »

Blauwbaard schreef: 3 nov 2020, 11.51 Sinds dit weekeinde ben ik ook in het bezit van een Gazelle Sport Licht.
Pfoe.. Da's ook een hele mooie. Nog behoorlijk netjes ook en uitzonderlijk met derailleur. Zit er ook een Campagnolo Sport op?
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door berkers41 »

Erg mooi geconserveerde Gazelle Sport Licht.
Als het stof eraf is, zal ie er waarschijnlijk ongeveer zo uitzien.
Dit is mijn exemplaar uit 1961, met Campagnolo Sport derailleur.
GL-norg-na.jpg
GL-norg-na.jpg (72.24 KiB) 3156 keer bekeken
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door berkers41 »

wat datering betreft: hier een overzicht van Gazelle frame nummers met bouwjaar.
datering.jpg
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Blauwbaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 nov 2020, 16.30

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Blauwbaard »

Dank voor jullie reacties!

De fiets is nu bij davietsie, een fietswinkel met hart voor mooie oude fietsen. Zij denkt het achterlichtje wel weer gangbaar te kunnen maken met een glaasje.

Ik zie trouwens dat die zwart/bruine banden er op horen maar vind eigenlijk dat witte banden er mooier bij staan...Of is dat vloeken in de kerk..?
Blauwbaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 nov 2020, 16.30

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door Blauwbaard »

@Berkers41 Ik mag geen priveberichten versturen volgens mij..?
Maar de fiets stond bij fietsenwinkel Zwanenberg in de BRugstraat te Roermond. Deze winkel is ooit door mijn opa gestart en daarna overgegaan op mijn vader en toen mijn broer tot de zaak begin deze eeuw de deuren sloot.
jaccow
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 sep 2020, 00.17

Re: gazelle LICHT 1960

Bericht door jaccow »

Blauwbaard schreef: 5 nov 2020, 11.59 Dank voor jullie reacties!

De fiets is nu bij davietsie, een fietswinkel met hart voor mooie oude fietsen. Zij denkt het achterlichtje wel weer gangbaar te kunnen maken met een glaasje.

Ik zie trouwens dat die zwart/bruine banden er op horen maar vind eigenlijk dat witte banden er mooier bij staan...Of is dat vloeken in de kerk..?
Lekker zelf weten wat je er mee doet toch? :P
Ik denk dat een stel zwart/bruine skinwalls er mooi op staan inderdaad, maar creme/skinwall zou denk ik ook een mooi contrast zijn als ze passen.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie