Fides

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Fides

Bericht door marco verbaant »

Ik (en het internet) kunnen over het merk van deze aluminium bidon en bidonhouder voor aan het stuur niet veel terugvinden. Behalve dat in 1961 er een gelijknamige Italiaanse prof wielerploeg was en dat er ook toeclips van zijn gemaakt van dit merk FIDES. Zeer waarschijnlijk is deze bidon en houder van de jaren vijftig. Ik wil dit monteren op mijn klassieke racefiets van 1961, maar moet eerst even op zoek naar klembandjes met een grotere diameter, er zitten er drie van 22 mm. bij. Dat is wel passend voor de stuurnok, maar helaas niet voor de Titan stuurbocht. Wie help me aan meer informatie?
Afbeelding
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fides

Bericht door marco verbaant »

Ik ben etsje verder opgeschoten inmiddels. Een bidon verzamelaar uit Portugal heeft er ook een en weet te melden dat deze van 1954/55 zou zijn. De firma Fides maakte in die tijd ook (summiere) fietssloten.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fides

Bericht door maartenB »

Interessant te lezen, maar ik weet er verder helaas niets van....je kunt Otto Beaujon nog eens vragen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fides

Bericht door marco verbaant »

De bidonhouder (en bidon) toegevoegd aan de fifties "cockpit". :D
Afbeelding
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Fides

Bericht door Cyclissimo »

Ziet er tof uit. Je ziet ze weleens veel eenvoudiger gemaakt. Zou er ook nog weleens een paar willen vinden voor mijn fietsen :-)
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Fides

Bericht door non-fixie »

Cyclissimo schreef: 6 jul 2020, 22.35 Ziet er tof uit. Je ziet ze weleens veel eenvoudiger gemaakt. Zou er ook nog weleens een paar willen vinden voor mijn fietsen :-)
Beetje late reactie, maar ik zag je wens nu pas, toen ik een beetje zat te spelen met de nieuwe zoekmogelijkheden op het forum.

Dit soort bidonhouders, en veel ander spul voor het restaureren of aankleden van oude racefietsen en hun berijders, kun je o.a. vinden bij Tre Emme in Italië. En veelal voor best redelijke prijzen.

Overzicht:

https://www.google.com/search?q=site:3m ... =955&dpr=1
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Fides

Bericht door Cyclissimo »

non-fixie schreef: 4 apr 2022, 18.58
Beetje late reactie, maar ik zag je wens nu pas, toen ik een beetje zat te spelen met de nieuwe zoekmogelijkheden op het forum.
Leuk. Dank je!
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fides

Bericht door marco verbaant »

non-fixie schreef: 4 apr 2022, 18.58 Beetje late reactie, maar ik zag je wens nu pas, toen ik een beetje zat te spelen met de nieuwe zoekmogelijkheden op het forum.

Dit soort bidonhouders, en veel ander spul voor het restaureren of aankleden van oude racefietsen en hun berijders, kun je o.a. vinden bij Tre Emme in Italië. En veelal voor best redelijke prijzen.

Overzicht:

https://www.google.com/search?q=site:3m ... =955&dpr=1
Dankjewel... :D
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Fides

Bericht door non-fixie »

Het leukste is natuurlijk om bij hen langs te gaan op de markt in Gaiole tijdens L'Eroica. :)

Deze Portaborraccia heb ik een paar jaar geleden bij hun stand gekocht:
Bijlagen
IMG_20170929_155018196.jpg
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fides

Bericht door marco verbaant »

non-fixie schreef: 14 apr 2022, 19.10 Het leukste is natuurlijk om bij hen langs te gaan op de markt in Gaiole tijdens L'Eroica. :)

Deze Portaborraccia heb ik een paar jaar geleden bij hun stand gekocht:
Klinkt goed... :D
https://haagsehangoren.wordpress.com/20 ... borraccia/
Plaats reactie