Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door maartenB »

Beste leden van De Oude Fiets,

We hebben als club kunnen regelen dat de (betalende) leden van vereniging De Oude Fiets toegang krijgen tot de digitale documentatiebank van de Engelse oude-fietsenclub V-CC.
Daar staan duizenden folders, foto’s, tekeningen, artikelen in omtrent (voornamelijk) Engelse fietsen, van 1870 tot heden.
Superinteressant voor liefhebbers van Engelse fietsen!
-----------------------------------------------------------------------------------
Wie toegang wil tot die documentatiebank moet het volgende lezen:

HEEL BELANGRIJK is dat je onderstaande punten goed leest en volgt.

1. De documenten zijn UITSLUITEND toegankelijk voor leden van onze club met een Google account. Veel mensen hebben die al. Heb je die niet: in een volgend bericht zal ik aangeven hoe je zo’n account aanmaakt.

2. Stuur het mailadres waarmee je een Google account hebt naar: info@oudefiets.nl
Zet er je naam even bij en dat je toegang wilt tot de V-CC documentatiebank.

3. Je aanvraag wordt handmatig verwerkt. Na enige tijd krijg je een mailtje dat je aanmelding bevestigt voor Google Groups. GOOI DAT MAILTJE WEG. Ga niet klikken op de links, dat gaat niet werken.

4. Na ontvangst van de bovenstaande e-mail ga je naar: https://sites.google.com/view/cyclehistory/
Links in beeld zie je een blauw balkje met: Members’ Library.
Zorg dat je ingelogd bent op je Google account. Klink op dat blauwe balkje en de bibliotheek zal zich voor je openen.

5. Ben je er eenmaal in, dan gaat er een zee vol documenten voor je open. Succes met zoeken!!!

6. Lukt het aanmelden niet? Heb je andere problemen met het inloggen bij de documentatiebank? Schrijf ze hieronder of stuur een e-mail aan info@oudefiets.nl. Dan proberen we het probleem voor je op te lossen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door maartenB »

Nog twee dingen:
Lid worden? - zoals gezegd geldt dit enkel voor leden van de Oude Fiets. Weet je dat het lidmaatschap maar 23 euro per jaar is, als je kiest voor automatische overschrijving? En word je gedurende het jaar lid, krijg je korting. De rest van 2020 kost het nog maar 8 euro... (acht!)
Kijk hier: https://www.oudefiets.nl/over-ons/lid-worden

Google account? - Een Google account kun je aanmaken met je bestaande mailadres (en dat is zeer aan te raden) of met een nieuwe (gmail) mailadres. Hieronder staan beide opties keurig omschreven. Heel handig!
https://www.seniorweb.nl/artikel/google ... t-aanmaken

succes!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Coleine
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jul 2012, 02.39
Locatie: Haarlem

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door Coleine »

Oh dat klinkt geweldig!! :D
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem :ugeek:
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door Lidnr13 »

Na mijn verzoek tot aanmelding op 3 sept. j.l. was de aanmelding bij de V-CC snel geregeld. Mijn dank hiervoor.

Bij de V-CC site staat een "Help Guide" van 5 pagina's met uitleg en schermbeelden. Daar ben ik vanmiddag mee
aan de gang gegaan, maar ik kwam er aanvankelijk niet uit. De schermbeelden bij de uitleg waren hier en daar
iets anders als op mijn scherm.

Op pag.3 van de "Guide" staat een "shortcut" naar de files, waar ik beter mee op weg kwam. Ook hiermee lukte het
niet direct, maar aan het eind van de middag kon ik toch een folder van een bepaalde Engelse fiets merk op mijn
scherm krijgen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere leden.

Groet van
Henk
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Henk,

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik er aan ben gekomen maar wat ik nu onder favorieten heb staan is een raster met alfabetische volgorde.
En bovenaan ook drie kaders met boneshaker , News and views en ons Nederlandse blad .
DSC06514.JPG
Als ik een kader aanklik bv de R dan krijg ik van alles met een R zo als bijvoorbeeld Raleigh. Daar kan ik weer op klikken en krijg de desbetreffende catalogus of afbeelding.
DSC06515.JPG
Maar ook boven in het ''zoek kader'' kan ik iets intypen en dan geeft dan zekere resultaten .

Groeten,
Maarten
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door Maarten Waarlé »

Nog een aanvulling mogenlijk helpt dat
Op de openings site van de V-CC library kun je als aangemeld lid van de Nederlandse vereniging klikken op de blauwe balk aan de linker kant van het scherm.
Ook al staat daar ''You need to be a V-CC member''
Wij zijn daar blijkbaar mee ''gelijkgeschakeld''
Als ik erop klik krijg ik dus dat raster met ABC etc.
Ik neem aan dat alle aangemelde Nederlandse leden die keuze krijgen.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door non-fixie »

Wat leuk! Ik begon die toegang tot met name de oude catalogi al te missen. Dank je wel!
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door Lidnr13 »

Maarten, bedankt voor de aanwijzingen.

Eigenlijk lag het voor de hand om iets in het zoekvak in te tikken. Daar was ik nog niet opgekomen.
Ik had me teveel op die Engelse handleiding gefixeerd en had beter maar wat kunnen proberen. Dat
had waarschijnlijk vlugger gewerkt.

Het kader met het alfabet vergt een dubbelklik, althans op mijn pc. Daar kwam ik bij toeval echter.
Alles werkt nu. Geweldig wat die databank allemaal omvat. Vooral als je geïnteresseerd bent
in Engelse fietsen.

Groet van
Henk
pfcvos
Berichten: 399
Lid geworden op: 2 okt 2012, 21.48

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door pfcvos »

kun je ook een brochure downloaden en opslaan op je eigen pc?
pfcvos
Berichten: 399
Lid geworden op: 2 okt 2012, 21.48

Re: Vrij toegang tot de Engelse documentatiebank (voor clubleden)

Bericht door pfcvos »

kun je ook een brochure downloaden en opslaan op je eigen pc?
Plaats reactie