Rapar racefiets rond 1950

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Rapar racefiets rond 1950

Bericht door Cyclissimo »

Zo. Ik geloof dat hij klaar is. In ieder geval voorlopig :lol: Want op den duur ga ik er nog weleens tubes onder zetten... Maar dat komt ooit nog weleens ;)
En het zou mooi zijn om nog een goede Pelissier Plume achternaaf te vinden. Ik heb er zolang maar een FB naafje ingezet. Ook niet mis 8-)

En dan nog een balhoofdplaatje van Rapar... Mocht iemand er ooit een tegenkomen...

Leuk detail is overigens dat de Belgische ploeg in die tijd ook op witte fietsen reed. Vast niet toevallig dus, dat deze ook in wit werd geleverd ;)
Bijlagen
IMG_1837.JPG
IMG_1832.JPG
IMG_1820.JPG
IMG_1819.JPG
IMG_1818.JPG
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Rapar racefiets rond 1950

Bericht door marco verbaant »

Echt mooi geworden, zeker ook met de zogenaamde "suicide" voorderailleur. Tuben waren inderdad van die tijd, maar ook draadbanden waren al in zwang al waren die nooit smaller dan 28 x 1 1/16 te krijgen destijds. Zo';n beetje ruim de 25 mm die nu weer zo populair zijn. Wilden we met tuben vroeger steeds smaller, nu is bij renners een trend naar breder. Door de betere materialen en hogere mogelijke bandenspanning is er een betere rolweerstand.
Plaats reactie