zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

sloomy
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2013, 18.22

zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door sloomy »

Beste vrienden van mooie fietsen,

Is het nieuws waar dat de zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht? :(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lepper_(fabrikant)

Heeft iemand hier meer informatie over en kunnen ze die delen :?:

Beste wensen
m-gineering
Berichten: 1424
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door m-gineering »

sloomy schreef: 12 okt 2020, 19.00 Beste vrienden van mooie fietsen,

Is het nieuws waar dat de zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht? :(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lepper_(fabrikant)

Heeft iemand hier meer informatie over en kunnen ze die delen :?:

Beste wensen
failliet weet ik niet, maar Accell heeft in ieder geval de stekker er uit getrokken:

12-08-2019 Accell Nederland stopt met de productie van Lepper


Accell Nederland stopt met de productie van Lepper zadels en accessoires. Dit omdat de materialen voor de productie van het zadel steeds moeilijker verkrijgbaar zijn. De huidige voorraad wordt door Juncker Bike Parts, onderdeel van Accell Nederland, verkocht zo lang de voorraad strekt. Deze kan de vakhandel via de vertegenwoordiger of Accentry bestellen.
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 608
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door marco verbaant »

Mooi nog op tijd een leuke bidonhouder van Lepper gekocht dit jaar. Ik meende gehoord te hebben dat de productie van zadels in Italië gebeurde op het moment. O.a. de Monte Grappa modellen.
Afbeelding
jaccow
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 sep 2020, 00.17

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door jaccow »

Het verklaart wel waarom hun website al bijna een jaar niet meer bereikbaar was. Ik hoopte altijd nog op een geveerde variant van de Lepper Tourer die ik op twee fietsen heb zitten.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1751
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Ik dacht al dat het zover was toen ik de site niet meer kon vinden. Maar het verbaasde me dat de zadels nog wel te koop zijn. Normaal als de productie stopt van fietsonderdelen, is het binnen enkele dagen volledig uitverkocht op alle online winkels, aangezien niemand voorraad aanhoudt. Alleen Hollandbikeshop heeft nu nog Lepper zadels te koop: https://hollandbikeshop.com/fietszadels ... per-zadel/ Lepper Primus herenzadels zijn wel al overal uitverkocht.

Wel jammer dat zo weer bijna 100 jaar productie geschiedenis ten einde is gekomen, nog veel langer als je de Duitse Lepper meeneemt.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door de rode »

tja; wie koopt er nou tegenwoordig nog een nieuw Lepper zadel in het elektrische fietstijdperk ; daar kan geen bedrijf meer van bestaan :roll:
Durabo88
Berichten: 2469
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door Durabo88 »

Goedenavond,

Dan blijft alleen Brooks nog over en die pakt het naar mijn mening wel modern aan. Jammer dat er een einde gekomen is aan het Nederlandse product Lepper. Vooral ook jammer dat de Lounger lijn er dan niet meer is (d.w.z. lederen zadels met een soort van traagschuim erin).

Met vriendelijke groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1751
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

de rode schreef: 13 okt 2020, 17.54 tja; wie koopt er nou tegenwoordig nog een nieuw Lepper zadel in het elektrische fietstijdperk ; daar kan geen bedrijf meer van bestaan :roll:
Brooks zadels zijn bijna 2x zo duur, die blijven wel doorgaan. Ik vind die persoonlijk een stuk minder mooi.

Je zou juist denken dat in het electrische fietstijdperk een luxe zadeltje wel gewenst is, zeker voor de prijzen waarvoor die ebikes gaan.
m-gineering
Berichten: 1424
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 13 okt 2020, 18.43 Goedenavond,

Dan blijft alleen Brooks nog over
Er zijn nog wel een paar andere over, maar de meeste zijn niet zo gesorteerd in de categorie 'afzichtelijk met krullen' . Voor mij was het Lepper einde al eerder, toen de Voyager zadels maar bleven breken (gingen al stuk op tekening, sukkels wijzigden het frame tussen proto en productie) zonder dat ze dat oplosten.
/Marten
Fredkorpel
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: zadelfabrikant Lepper failliet / insolvent is en alle zadelmakersmachines heeft verkocht?

Bericht door Fredkorpel »

Gelukkig staan er nog heel veel Lepper zadels te koop op Marktplaats 🙂
Plaats reactie