Cyclo derailleur

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
kaalstaal
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Cyclo derailleur

Bericht door kaalstaal »

Hallo.
Ik ben bezig een kabel te maken voor een oude Cyclo derailleur maar waarschijnlijk is me iemand al voor gegaan hier. Iemand tips
Dank u
Bijlagen
DSC_8306.JPG
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 635
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Cyclo derailleur

Bericht door marco verbaant »

Afbeelding
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Cyclo derailleur

Bericht door Cyclissimo »

Het is een heel specifieke kabel met ook nog eens heel specifieke nippels.De lengte van de binnenkabel t.o.v. de buitenkabels is ook van belang, wat het geheel niet heel eenvoudig maakt. Maar je zou kunnen zorgen dat je bij een van de twee nokjes een afstelmogelijkheid hebt voor de lengte van de binnenkabel. Ik heb een originele liggen, mocht je goede foto's willen.
Je ziet ze op Ebay nog weleens voorbijkomen. Ook de nokjes die op de kabel zitten zie je nog weleens te koop, dan weet je dat die i.i.g. kloppen ;)
kaalstaal
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Re: Cyclo derailleur

Bericht door kaalstaal »

Dank je voor de reactie.
Ja ik had vandaag ook al iets gelezen bij http://www.disraeligears.co.uk/Site/Cyc ... leurs.html
Ik ben maar meteen gaan vijlen aan een nokje wat aan de derailleur zelf zit. Voel me nu meer horlogemaker.
Als je een paar foto's heb graag.
Boven bij het pookje komt de kabel weer bij elkaar ?
Groet Ad
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Cyclo derailleur

Bericht door m-gineering »

kaalstaal schreef: 15 okt 2020, 16.26 Dank je voor de reactie.
Ja ik had vandaag ook al iets gelezen bij http://www.disraeligears.co.uk/Site/Cyc ... leurs.html
Ik ben maar meteen gaan vijlen aan een nokje wat aan de derailleur zelf zit. Voel me nu meer horlogemaker.
Als je een paar foto's heb graag.
Boven bij het pookje komt de kabel weer bij elkaar ?
Groet Ad
Wat ik hier heb heeft een nokje halverwege de kabel bij de derailleur, en de losse nu fijn gerafelde niet te missen ;) uiteinden bij de commandeur
Bijlagen
narc4.jpg
/Marten
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Cyclo derailleur

Bericht door Cyclissimo »

Ik maak het weekend even een paar foto's van de kabel.
De binnenkabel loopt inderdaad helemaal rond. Er zitten als het ware twee halve buitenkabels overheen die aan de uiteinden een nippel hebben. De stukjes binnenkabel die bloot liggen hebben ieder een eigen model nokje erop.
kaalstaal
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Re: Cyclo derailleur

Bericht door kaalstaal »

O das fijn dank je wel :D :D :D
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Cyclo derailleur

Bericht door Cyclissimo »

Hier wat foto's. De kant van de shifter heeft stelbare nippels. De kant van de derailleur heeft bolvormige nippels.
Bijlagen
20201018_170628.jpg
20201018_170634.jpg
20201018_170647.jpg
20201018_170701.jpg
kaalstaal
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 apr 2019, 07.18

Re: Cyclo derailleur

Bericht door kaalstaal »

Hallo . Die bolvormige nippels die zitten niet vast en zij alleen voor het vrij bewegen bedoeld ????
Dank je
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Cyclo derailleur

Bericht door Cyclissimo »

Die op de buitenkabel? Die zitten wel vast. Die vallen in de gleuven bij de derailleur, als kabelstopje.
Plaats reactie