Even Voorstellen
Geplaatst: 14 dec 2012, 12.33
Beste Mensen,
Het afgelopen jaar ben ik lid geworden van de rijwielvereniging en heb me ook aangemeld op het forum.
Mijn naam is Reinder Bleeker ik woon in Hoogezand en ben van '56.
Heb altijd meer een gemiddelde interesse op het gebied van tweewielers gehad en met name de klassieke motorfietsen.
Mijn dagelijkse fiets(en) is van klassieke origine,
de Gazelle Speciaal met stangenremmen en hoog frame is favoriet.
Het arsenaal is gaandeweg uitgebreid.....
Je gaat op een gegeven moment de diepte in er kwamen meer fietsen ja ook een no.8 kruis/stangen.
Op dit moment ben ik gegrepen door een fiets waar niet veel over te googelen is n.l. THE NEW BEESTON CYCLE
De fiets heb ik afgelopen zomer gebruikt,rijdt goed!
De kenmerken van de fiets duiden op een vooroorlogs exemplaar. balhoofdstrop,trapasstrop,vernikkeldtandwiel met de letters DBC,Williams cranq's enz.
DE fiets is zeer waarschijnlijk na de oorlog gereviseerd gezien de Lepper velgen en Philips verlichting.
De gebruikte lugs en pads van het frame komen overeen met BSA frame's uit de jaren 1910/1930.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt google gaf geen antwoord.In de herfstvakantie heb ik de Groninger Archieven bezocht en heb de enige aanwezige brochure van de firma Bronda uit Groningen mogen aanschouwen.
Wat een prachtig exemplaar uit 1914 !
Mijn fiets het model The New Beeston Cycle staat er in.
Ik heb er een scan van laten maken en ga het aan het forum archief aanbieden.
Mijn vraag is nu in 1914 was New Beeston een model van de firma Bronda maar in latere jaren werd het gebruikt als merknaam van de firma Bronda.
Heeft iemand hier brochures c.q.informatie over?
Van de fiets in kwestie heb ik geen foto,ligt op het moment uit elkaar i.v.m.een grote beurt.
Hoor graag.
MvG,
Reinder Bleeker
Het afgelopen jaar ben ik lid geworden van de rijwielvereniging en heb me ook aangemeld op het forum.
Mijn naam is Reinder Bleeker ik woon in Hoogezand en ben van '56.
Heb altijd meer een gemiddelde interesse op het gebied van tweewielers gehad en met name de klassieke motorfietsen.
Mijn dagelijkse fiets(en) is van klassieke origine,
de Gazelle Speciaal met stangenremmen en hoog frame is favoriet.
Het arsenaal is gaandeweg uitgebreid.....
Je gaat op een gegeven moment de diepte in er kwamen meer fietsen ja ook een no.8 kruis/stangen.
Op dit moment ben ik gegrepen door een fiets waar niet veel over te googelen is n.l. THE NEW BEESTON CYCLE
De fiets heb ik afgelopen zomer gebruikt,rijdt goed!
De kenmerken van de fiets duiden op een vooroorlogs exemplaar. balhoofdstrop,trapasstrop,vernikkeldtandwiel met de letters DBC,Williams cranq's enz.
DE fiets is zeer waarschijnlijk na de oorlog gereviseerd gezien de Lepper velgen en Philips verlichting.
De gebruikte lugs en pads van het frame komen overeen met BSA frame's uit de jaren 1910/1930.
Mijn nieuwsgierigheid was gewekt google gaf geen antwoord.In de herfstvakantie heb ik de Groninger Archieven bezocht en heb de enige aanwezige brochure van de firma Bronda uit Groningen mogen aanschouwen.
Wat een prachtig exemplaar uit 1914 !
Mijn fiets het model The New Beeston Cycle staat er in.
Ik heb er een scan van laten maken en ga het aan het forum archief aanbieden.
Mijn vraag is nu in 1914 was New Beeston een model van de firma Bronda maar in latere jaren werd het gebruikt als merknaam van de firma Bronda.
Heeft iemand hier brochures c.q.informatie over?
Van de fiets in kwestie heb ik geen foto,ligt op het moment uit elkaar i.v.m.een grote beurt.
Hoor graag.
MvG,
Reinder Bleeker