Het leven van een rijwiel

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Desmond
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jun 2016, 12.42

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Desmond »

Nog even langsgeweest bij het pand Gouverneurlaan, er is wel een nieuw nummerbord aan de gevel.
Woningen Spoorwijk zijn ook nieuw
Bijlagen
IMG_20201228_114145461.jpg
Desmond
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jun 2016, 12.42

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Desmond »

De Gouverneurlaan nu
IMG_20201228_113901532.jpg
Mvg,
Desmond
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door fietser »

Leuk dat je er langs gegaan bent. Daarboven op de 1e verdieping moet iemand van de Haagse Amateurfilmclub gewoond hebben want het zal vast bij een lid thuis opgenomen zijn. Maar zonder ledenlijst van deze club zal dat niet te achterhalen zijn.

Op nummer 631 is in de film een viswinkel te zien en daar zit ook tegenwoordig een visboer! Sinds 80 jaar? De naam is in ieder geval niet dezelfde. Maar goed, dat heeft niets meer met fietsen te maken.

Groeten,
fietser
Floris91
Berichten: 364
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Floris91 »

Het tennispark dat in deel 1 in beeld komt bestaat ook nog. Dat is namelijk tennispark Marlot.
Desmond
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jun 2016, 12.42

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Desmond »

Goedemorgen Floris,

wat leuk dat jij dit herkend hebt!
Zo is er toch nog wat over uit de tijd van de film!
In deel 2 is het Vendue huis der Notarissen in de Nobelstraat te zien, dat is er ook nog, belastingkantoor "
de blauwe aanslag" aan het Buitenom is weg en de gashouders in deel 3 aan de Binckhorstlaan denk ik, zijn verdwenen!

Met vriendelijke groet,
Desmond
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door non-fixie »

Wat een leuke film! Daar is veel werk in gaan zitten. Je hoort bijna de gesprekken aan de montagetafel:

"Zeg, we hebben nu toch wel genoeg herfstbeelden?"
"Ja, maar deze zijn van Karel. Hij is tenslotte onze voorzitter ... En we hebben nog niets van het materiaal van Karel gebruikt."
"Eigen schuld hoor! Dan had hij maar niet de fiets van zijn moeder moeten gebruiken."

Dank voor de link!
Cyclissimo
Berichten: 582
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Cyclissimo »

Leuke film zeg. Leuk ook om 'mijn' stad zo te kunnen zien. Wat een tijd, dat de fabrieksarbeider nog in pak naar zijn werk ging....

Nog een kleine toevoeging aan de locaties..
De eerste eigenaar werkt bij de BPM, nu Shell. Dat gebouw staat er wel nog steeds. Ik heb het vermoeden dat zijn villa in Duttendel staat, maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Marlot zou ook heel goed kunnen. Zeker omdat het tennispark daar ook vlakbij is.
Ook lijkt de pompstationsweg even in beeld te komen. De duinen zijn volgens mij ook die bij de pompstationsweg en Meijendel. Gek idee dat dat maar iets later sperrgebiet werd.
Ook is het oude tram/spoorviaduct aan de Leidse Straatweg te zien. De picknick is volgens mij aan de Vliet. De gashouders stonden aan de Trekweg.
Ik ben heel benieuwd waar de fatale aanrijding plaatsvond. Het komt me zo bekend voor, maar ik kan het nog niet plaatsen.


Iets heel anders, maar ik moest er opeens aan denken. Er zijn opnames bekend van Den Haag in oorlogstijd die stiekum gemaakt zijn vanuit het woonhuis van de filmer aan de Laan van Meerdervoort, vlakbij de fietsenwinkel van het begin. Dat moet bijna wel dezelfde filmer zijn geweest.
Desmond
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jun 2016, 12.42

Re: Het leven van een rijwiel

Bericht door Desmond »

Beste Cyclissimo,

bedankt voor je reactie en aanvullingen wat de locaties betreft!
Leuk dat er steeds meer herkende gebouwen en plaatsen zijn.
Wie weet schiet je de plaats van de aanrijding nog te binnen.

Fijne jaarwisseling,
met vriendelijke groet,
Desmond
Plaats reactie