Witte van Haemstede Fietsen

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Witte van Haemstede Fietsen

Bericht door Martin H. »

Hallo Allen,

was ik een beetje informatie aan het zoeken over het boekje 30 jaar B.R.H.N. , kom ik toch een ontzettend leuk stukje tegen over de Witte van Haemstede fietsen van de grootvader van ons forum lid Nico van Heemskerk. Het is verschenen in een jubileum tijdschrift over de geschiedenis van Heemstede en Bennebroek.
zie hier: http://hv-hb.nl/content/pdf/HH_2011-12.pdf
Het is een artikel wat zo in de oude fiets had kunnen staan.
Nou veel leesplezier en hele fijne feestdagen.

Groeten, Martin

ps. heb het boekje van de week aangeschaft van 30 jaar B.R.N.H. en het is volgens mij het beste boekje over rijwiel verlichting wat ooit is gemaakt in Nederland. :D
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Witte van Haemstede Fietsen

Bericht door fietser »

Mooi artikel! Dat had inderdaad eigenlijk in Het Rijwiel thuisgehoord. De twee posters zijn apart - hebben niets met fietsen te maken, maar het lijken gewoon twee plaatjes die Heemskerk toentertijd van eigen tekst heeft voorzien. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien.

Gefeliciteerd ook met het BRHN-jubileumboekje, dat is inderdaad een pareltje, en redelijk zeldzaam.

'
TheodK
Berichten: 412
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Witte van Haemstede Fietsen

Bericht door TheodK »

erg leuk artikel, prachtige foto"s. Wellicht kunnen we het ook nog een keer in het Rijwiel plaatsen, ik zal het er in de redactie eens over hebben. Het zou ook mooi zijn om het aan te vullen met wat er nu nog allemaal over is van de rijwielzaak met, ik meen begrepen te hebben, nog het oude interieur en veel oude voorraad.

dat boekje van BHRN is zeker heel interessant. Ik heb er een kopie van. Wellicht tzt ook een copie op de documentatiebank zetten? maar ja ... hoe ver ga je met de documentatiebank? Leuk discussiepunt.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Witte van Haemstede Fietsen

Bericht door maartenB »

Ik ken het boekje van BHRN niet, maar als het inderdaad een fantastisch overzicht geeft van fietsverlichting zou ik zeggen, ja, in de documentatiebank!
Het is toch niet meer verkrijgbaar?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie