Even Voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Even Voorstellen

Bericht door StalenRos51 »

Hallo,

Ik wil mij graag even voorstellen; ik ben John en woon in Friesland.
Ik sleutel graag aan fietsen, oude en nieuwere fietsen ik vind het allemaal interessant.
Hierbij heb ik wel een voorkeur voor oude techniek en die vind ik hier in overvloed :D
Ik vind het prachtig om te zien dat in de tijd waar de meeste fietsen hier op het forum uit stammen, het woord duurzaam/milieuvriendelijk enz. niet overal voorop stond, maar dat de fietsen uit die tijd mijn inziens een beter en een milieuvriendelijker product waren dan de zogenaamde milieuvriendelijke plastic fietsen van tegenwoordig.

Dat gezegd hebbende ;) vond ik het tijd om mij aan te melden op het forum met reden, omdat ik sinds kort eigenaar ben van een oude transportfiets en wil ik daar in de daarvoor bestemde rubrieken wat vragen over stellen.

Ik hoop hier veel informatie te vinden op het forum.

Mvg, John
Mvg, StalenRos51
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door JasperA »

Dag John,

Dat gaat vast en zeker lukken. Welkom!

Groet, Jasper
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Even Voorstellen

Bericht door Loopt spaak »

Wees welkom bij deze mooie club
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Even Voorstellen

Bericht door fietshobbyist »

StalenRos51 schreef: 24 feb 2021, 20.20 'uit die tijd mijn inziens een beter en een milieuvriendelijker product'
Waarbij toch even opgemerkt wil worden, dat verchromen zoals toen, niet meer schijnt te mogen in Nederland.
Bij het tonen aan het publiek van een oude Germaan fiets, merkte iemand uit Meppel op, dat vader of opa op de verchroom afdeling werkte en dat hij, als hij thuis kwam, altijd schitterde uit zijn poriën ... :roll:
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Even Voorstellen

Bericht door m-gineering »

Werner schreef: 25 feb 2021, 08.19
StalenRos51 schreef: 24 feb 2021, 20.20 'uit die tijd mijn inziens een beter en een milieuvriendelijker product'
Waarbij toch even opgemerkt wil worden, dat verchromen zoals toen, niet meer schijnt te mogen in Nederland.
Bij het tonen aan het publiek van een oude Germaan fiets, merkte iemand uit Meppel op, dat vader of opa op de verchroom afdeling werkte en dat hij, als hij thuis kwam, altijd schitterde uit zijn poriën ... :roll:
Dat zal wel het slijpsel van het polijsten zijn geweest. Tegenwoordig zijn we wat beter met de afzuiging.

(even proeven of de baden nog goed waren was ook zo'n dingetje ;) )
/Marten
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Re: Even Voorstellen

Bericht door StalenRos51 »

Bedankt voor jullie reacties.

@ werner
@ m-gineering
Misschien was milieuvriendelijker niet het juiste woord, maar was duurzamer product beter geweest.
Mvg, StalenRos51
BeundeHaastweewieler

Re: Even Voorstellen

Bericht door BeundeHaastweewieler »

aloha!
Plaats reactie