foto`s met Burgers fietsen

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: foto`s met Burgers fietsen

Bericht door fietser »

of het kindje in het matrozenpak is een meisje, daar kom je nu niet meer achter natuurlijk
Die opmerking zou het jongetje met het matrozenpak niet leuk gevonden hebben. Het is Theo Burgers (1913 - 1993), dus écht geen meisje. Dat het een meisjesfiets is zal desondanks kloppen want als de fiets een horizontale bovenbuis had zou de broekspijp van zijn rechterbeen niet zo losjes naar beneden hangen.

Het zijn allemaal broers en zussen van elkaar en je ziet dat de fietsen binnen het gezin steeds werden doorgegeven. De fiets helemaal rechts van het een jaar jongere zusje van Theo lijkt mij de oudste, zie het kroonstuk daarvan. Van de Fongers is de balhoofdtransfer ook al redelijk versleten. Tot en met de fiets in het midden (een Duitse "Kayser") hebben de fietsen een kort voorspatbord. Alleen de twee oudste zussen hebben fietsen met verlengd voorspatbord die ook nog mooi glimmen, vooral de Burgers.

Groeten,
fietser
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: foto`s met Burgers fietsen

Bericht door m-gineering »

TheodK schreef: 24 mar 2021, 07.49 ik weet niet hoe lang ze teksten op het loopvlak gezet hebben, later zijn ze teksten toch meer op de zijkant van de band gaan plaatsen?.
Band met een profiel van hakenkruizen ook goed ? ;)
/Marten
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: foto`s met Burgers fietsen

Bericht door fietshobbyist »

m-gineering schreef: 25 mar 2021, 08.39 hakenkruizen
Het dwaalt af van het onderwerp maar laat me even onder de aandacht brengen, dat een kerstkaart uit India naar het adres van mijn toenmalige werkgever, met daarop dat symbool, mijn eerste kennismaking was met de veel oudere betekenis van dat symbool - doorgaans 'plat liggend' - terwijl H. dat symbool op zijn punt zette. Voor wie de betekenis en het gebruik van dat symbool nader interesseert: zie internet.
Plaats reactie