Restauratie: Gazelle A 809709

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Restauratie: Gazelle A 809709

Bericht door StalenRos51 »

Restauratie van deze oude dame:
foto 1.jpg
Mvg, StalenRos51
Gebruikersavatar
StalenRos51
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2021, 12.48

Re: Restauratie: Gazelle A 809709

Bericht door StalenRos51 »

Verlichting:

Op het achterspatbord zit een te "modern A licht".

Nu schreef:
Cyclissimo schreef: 26 mar 2021, 12.57 Als je het achterlicht verwijderd zit er misschien een 'deukje' op de plaats van het achterlicht. In dat geval past daar precies een Koets A1 achterlichtje in. Als het ware een Koets A zonder het 'pootje' eronder.
Ik heb het achterlicht even verwijderd en hier bij wat foto's:
Achterspatbord foto 1.jpg
Achterspatbord foto 2.jpg
Misschien is wat onduidelijk maar er zit iid een deukje in maar is dit het deuk wat wordt bedoelt?
Ik vind dit niet erg netjes als dat zo hoorde.

Koplamp en dynamo zijn van Peerless is dit origineel?
koplamp.jpg
Dynamo.jpg

Ik vind zo'n mooie grote Phillips koplamp oid mooier staan.

Ik heb dit lampje wat achter op mijn Transportfiets zit/zat ook van het merk Peerless:
IMG_20210326_162420255.jpg
Komt dat ook met de tijd van de fiets overeen dan kan ik overwegen om die op deze fiets te zetten en een andere voor mijn transporter te vinden.

P.s.: hoe kan ik de foto's recht opzetten draaien zeg?
Mvg, StalenRos51
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Restauratie: Gazelle A 809709

Bericht door rowejon »

Hi,
Toen die tijd was de achterlicht meegeleverd & de koper kon kiezen welke dynamo & koplamp te monteren. Dus je koplamp 6 dynamo kan wel kloppen maar je moet de juiste achterlicht zien te vinden.
Gr
Jon
Cyclissimo
Berichten: 577
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Restauratie: Gazelle A 809709

Bericht door Cyclissimo »

De Peerless verlichting lijkt mij op z'n oudst eind jaren vijftig. De dynamohaak op de vork is volgens mij het type dat TMI gebruikte. Dat zie je vaak op goedkopere Gazelles uit die tijd (toeval?). Dus misschien is dat een spoor. Philips zie je ook veel in die tijd, dus dat is ook niet mis ;)
Het deukje in het achterspatbord is niet meer zo als het bedoeld is, als het er gezeten heeft. Bij mijn Gazelle A van 1951 zat het er wel. Het zou kunnen dat ze het hebben 'recht' getrokken door een ander achterlicht te monteren.
Plaats reactie