bakfiets

louis1957
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2012, 22.36

bakfiets

Bericht door louis1957 »

Wie kan mij helpen aan een "bakfiets"? Als uitdaging, zou ik een oude bakfiets willen opknappen. Dit is voor mij nieuw en graag ontvang ik ook reacties van leden die al de nodige ervaring hebben.
jdm1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18.35

Re: bakfiets

Bericht door jdm1965 »

Ik heb er 1 staan een kortebak van de ptt rond 1950
louis1957
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2012, 22.36

Re: bakfiets

Bericht door louis1957 »

Dat is snel. Zou je mij enkele foto's willen mailen?
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: bakfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

louis1957 schreef: 11 apr 2021, 21.40 Wie kan mij helpen aan een "bakfiets"? Als uitdaging, zou ik een oude bakfiets willen opknappen. Dit is voor mij nieuw en graag ontvang ik ook reacties van leden die al de nodige ervaring hebben.
Vanuit mijn ervaring: koop er eentje waar je zo min mogelijk aan hoeft te doen. Daar heb je al genoeg werk en kosten aan. Hoe meer je bespaart bij de aankoop door er een met meer werk aan te schaffen, hoe duurder hij gaat worden.
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: bakfiets

Bericht door fietshobbyist »

In de gemeente Raalte stond er één - in mei 2020 op het forum gezet. Ik weet niet of ie er nog staat.
Voor foto's, trefwoorden in de zoekbalk: bakfiets jansen
Als u geïnteresseerd bent, wil ik het wel navragen.
Svenhaan
Berichten: 86
Lid geworden op: 2 mei 2016, 09.19

Re: bakfiets

Bericht door Svenhaan »

Een bakfiets opknappen is zeker leuk!

Ik heb een projekt te koop, een Juncker uit 1948. De fiets is helemaal compleet maar moet gestraald/geschuurd en dan gespoten worden. De zijwielen heb ik wel al perfect, nieuwe lak en nieuwe spaken en lagers. De stuuras heeft nieuwe lagers en kogels nodig, maar die heb ik erbij. De bak is de originele houten bak in redelijke staat, deze zou je kunnen vernieuwen, of zo laten. Wat er verder moet gebeuren is de trapas van nieuwe kogels voorzien en nieuwe spatborden zoeken en erop zetten.
De fiets staat (of ligt in onderdelen) in Wassenaar.

vr groeten Sven
Gewoonmarky
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2020, 17.43

Re: bakfiets

Bericht door Gewoonmarky »

Gewoon eentje kopen en opknappen! :) Heb ik ook gedaan en super leuk! Beetje verslavend zelfs, want ben alweer op zoek naar een ander projectje. Dus als je voorzien bent, dan wil ik wel de "restjes" van deze vraag oppakken. ;)
Wat ik overigens wel zie gebeuren, is dat de oude bakfietsen als vrij snel aan de prijs zijn. De vraag lijkt groot, als je kijkt naar wat er voor geboden wordt.
louis1957
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 dec 2012, 22.36

Re: bakfiets

Bericht door louis1957 »

Zie bijgaand: Deze bakfiets is het geworden. Ik ga deze inrichten als boekenfiets, past wel bij Bredevoort boekenstad.
Dank voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,
Louis
Bijlagen
bakfiets.JPG
Gewoonmarky
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2020, 17.43

Re: bakfiets

Bericht door Gewoonmarky »

Top! Dat ziet er al goed uit! Van het forum?
Svenhaan
Berichten: 86
Lid geworden op: 2 mei 2016, 09.19

Re: bakfiets

Bericht door Svenhaan »

Mooie basis, ziet eruit als een gazelle.

Ik zie wel een aantal punten voor de purist, de spatbordbeugels voor missen en de linkercrank zit andersom gemonteerd en dit is ook een toerfiets model en geen zware bakfiets crank. Dus dan is het ook handig de trapas te checken voordat deze bij teveel kracht in twee stukken ligt.

Succes met opknappen en rijden!

vr groeten Sven
Plaats reactie