Motoconfort
Geplaatst: 6 mei 2021, 12.47
Deels of topic .
Na dat ik een tijd geleden al mijn oude brommers en motoren heb verkocht kon ik het onlangs toch niet laten weer een motorfiets aan te schaffen een Motoconfort van 1928
De reden van verkoop was dat ik bij mijn huidige huis een erg klein schuurtje heb , waar twee fietsen , een werkbank en een kast mer onderdelen in kan .
De motor is dus naar de zolder verhuist , met de hulp van de buurman , wel eerst motorblok en versnellingsbak verwijderd .
Er moet nog een kenteken bij komen maar dan moet hij eerst worden bekeken waar bij ik moet bewijzen dat hij origineel is dmv een brochure uit die tijd en een aankoop bewijs .
Ik ben wel al bezig met het determineren van alle onderdelen , de achterrem is een snaarwiel maar de aandrijving is met ketting , dat snaarwiel zit met spaken aan de hielband velg vast die spaken zijn erg dun door de roest en daar maak ik nieuwe voor .
Het is te zien dat hij al een aantal eigenaren in Nederland heeft gehad want er is al druk aan gesleuteld , niet altijd ten goede .
Maar goed het is ook een project , ik loop nu regelmatig twee trappen op en af met onderdelen naar de schuur en weer terug , goed voor de conditie .
Motobecane en Motoconfort waren een en de zelfde fabriek later maakte ze de bekende Mobylette in Nederland gefabriceerd door Kaptein in Arnhem als Kaptein Mobylette .
Na dat ik een tijd geleden al mijn oude brommers en motoren heb verkocht kon ik het onlangs toch niet laten weer een motorfiets aan te schaffen een Motoconfort van 1928
De reden van verkoop was dat ik bij mijn huidige huis een erg klein schuurtje heb , waar twee fietsen , een werkbank en een kast mer onderdelen in kan .
De motor is dus naar de zolder verhuist , met de hulp van de buurman , wel eerst motorblok en versnellingsbak verwijderd .
Er moet nog een kenteken bij komen maar dan moet hij eerst worden bekeken waar bij ik moet bewijzen dat hij origineel is dmv een brochure uit die tijd en een aankoop bewijs .
Ik ben wel al bezig met het determineren van alle onderdelen , de achterrem is een snaarwiel maar de aandrijving is met ketting , dat snaarwiel zit met spaken aan de hielband velg vast die spaken zijn erg dun door de roest en daar maak ik nieuwe voor .
Het is te zien dat hij al een aantal eigenaren in Nederland heeft gehad want er is al druk aan gesleuteld , niet altijd ten goede .
Maar goed het is ook een project , ik loop nu regelmatig twee trappen op en af met onderdelen naar de schuur en weer terug , goed voor de conditie .
Motobecane en Motoconfort waren een en de zelfde fabriek later maakte ze de bekende Mobylette in Nederland gefabriceerd door Kaptein in Arnhem als Kaptein Mobylette .