Mohawk in Wording
Geplaatst: 6 jun 2021, 23.07
Hallo Allen
Uit een oud ijzer container komt dit in 2 stukken gezaagd rijwiel dat ik een tijdje geleden kocht .
Nu ben ik een Gazelle liefhebber ik fiets mijn hele leven al op Gazelles en dit wrak kwam goed uit ,want menig iemand zou het weg gooien en liefhebbers en handelaren zouden het slopen voor de onderdelen .
Ik wilde en zocht al heel lang een Gazelle Mohawk en omdat je dan aan zo'n wrak die de meesten van ons zouden slopen en weg gooien weinig kan verprutsen dacht ik ,Hmmmm misschien hier maar mijn Mohawk van maken want de framehoogte 61 cm is goed en het bouwjaar 1929 komt in de buurt van de Gazelle Populair Transport uit 1924 .
Het is maar moet ook lijken op een opgeknapt exemplaar waarbij je kan zien dat die oud is dus geenszins een restauratie het frame is aan elkaar gelast en de buizen zijn verstevigd ,er is ook een aparte lug gemaakt op het balhoofd voor de schuine buis die middels hard solderen is verbonden met de zitbuis
Achter is een gereviseerde Transportnaaf gemonteerd als ook een Transport voorvork en balhoofd stel .
De foto's bij dit artikel zijn vamiddag gemaakt tijdens het monteren er moeten nog de nodige dingen aan gedaan worden als het af is plaats ik daarvan foto's .
De bovenste foto is van het origineel uit 1924 Bron Transportfiets.net
Uit een oud ijzer container komt dit in 2 stukken gezaagd rijwiel dat ik een tijdje geleden kocht .
Nu ben ik een Gazelle liefhebber ik fiets mijn hele leven al op Gazelles en dit wrak kwam goed uit ,want menig iemand zou het weg gooien en liefhebbers en handelaren zouden het slopen voor de onderdelen .
Ik wilde en zocht al heel lang een Gazelle Mohawk en omdat je dan aan zo'n wrak die de meesten van ons zouden slopen en weg gooien weinig kan verprutsen dacht ik ,Hmmmm misschien hier maar mijn Mohawk van maken want de framehoogte 61 cm is goed en het bouwjaar 1929 komt in de buurt van de Gazelle Populair Transport uit 1924 .
Het is maar moet ook lijken op een opgeknapt exemplaar waarbij je kan zien dat die oud is dus geenszins een restauratie het frame is aan elkaar gelast en de buizen zijn verstevigd ,er is ook een aparte lug gemaakt op het balhoofd voor de schuine buis die middels hard solderen is verbonden met de zitbuis
Achter is een gereviseerde Transportnaaf gemonteerd als ook een Transport voorvork en balhoofd stel .
De foto's bij dit artikel zijn vamiddag gemaakt tijdens het monteren er moeten nog de nodige dingen aan gedaan worden als het af is plaats ik daarvan foto's .
De bovenste foto is van het origineel uit 1924 Bron Transportfiets.net