Imperator

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Imperator

Bericht door Enfield »

Ik heb hier een oude jongens-(of kleine mannen)fiets, na enig zoeken blijkt het een Imperator, blijkbaar Berlijns. Ik vermoed jaren 20? Er zit wel een te recent zadel op denk ik, en de banden (26 ") zijn Dunlop "war grade" (aan lettertype te zien van wo2). Er zaten houten spatborden op en de terugtraprem is van Durex. Alles wat ooit blonk was blijkbaar vernikkeld. Raar kettingspansysteem ook.
Iemand enige tips? En bestaat er een Duitse zustervereniging?

mvg Ludo
Bijlagen
imp5.jpg
imp5.jpg (19.16 KiB) 980 keer bekeken
imp4.jpg
imp4.jpg (27.13 KiB) 980 keer bekeken
imp3.jpg
imp3.jpg (27.55 KiB) 980 keer bekeken
imp2.jpg
imp2.jpg (22.5 KiB) 980 keer bekeken
imp1.jpg
imp1.jpg (24.57 KiB) 980 keer bekeken
m-gineering
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Imperator

Bericht door m-gineering »

Enfield schreef: 29 jun 2021, 12.48 En bestaat er een Duitse zustervereniging?

mvg Ludo
https://historische-fahrraeder.de/
/Marten
Cyclissimo
Berichten: 573
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Imperator

Bericht door Cyclissimo »

Leuk ding zeg. En van een behoorlijke leeftijd inderdaad. Je zou zeggen dat er een balhoofdplaatje op heeft gezeten, wat de transfers (en het merk) mogelijk niet origineel maakt...
De velgen lijken me eerder gehout dan van hout :)
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Imperator

Bericht door Enfield »

Bedankt voor de Duitse link!
De velgen zijn inderdaad houtkleurig gelakt metaal. Met wat liefde en Owatrol valt de meeste lak wel te redden.
Er zitten inderdaad gaatjes in de balhoofdlugs, waardoor er mogelijks een schildje heeft opgezeten, maar de stickertjes moeten wel al een behoorlijke leeftijd hebben. Ik vind over het merk vrijwel niks terug, enkel heel toevallig een affiche waardoor ik het stickertje op het balhoofd kon ontcijferen.

Ludo
Bijlagen
imperator.jpg
Plaats reactie