Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
pienepopje
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 jul 2021, 10.46

Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door pienepopje »

Hallo fietsen rijders / kenners / bezitters...,

Wij hebben deze, volgens mij aluminium, fiets gekregen van een vriend maar kunnen er helaas beiden niet op fietsen, artrose en zo... pfff.
We gaan em dus verkopen aan een liefhebber, maar willen dan wel graag eerst het merk/type etc weten. Heeft iemand enig idee? Dat zou wel super zijn. In ieder geval dank voor de moeite om alle fotootjes te bekijken en een fijne dag! Hartelijke groet Ans Ophuis, Zaandam
Bijlagen
IMG_0795 kopie.jpg
IMG_0761 kopie.jpg
IMG_0760 kopie.jpg
IMG_0745 kopie.jpg
IMG_0744 kopie.jpg
IMG_0742 kopie.jpg
IMG_0741 kopie.jpg
IMG_0740 kopie.jpg
Laatst gewijzigd door pienepopje op 6 jul 2021, 14.11, 2 keer totaal gewijzigd.
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door m-gineering »

pienepopje schreef: 6 jul 2021, 12.33 Hallo fietsen rijders / kenners / bezitters...,

Wij hebben deze, volgens mij aluminium, fiets gekregen van een vriend maar kunnen er helaas beiden niet op fietsen, artrose en zo... pfff.
We gaan em dus verkopen aan een liefhebber, maar willen dan wel graag eerst het merk/type etc weten. Heeft iemand enig idee? Dat zou wel super zijn. In ieder geval dank voor de moeite om alle fotootjes te bekijken en een fijne dag! Hartelijke groet Ans Ophuis, Zaandam
Probeer eens een foto te plaatsen ipv gezipte bestanden, dat levert vast betere reacties op ;)
/Marten
pienepopje
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 jul 2021, 10.46

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door pienepopje »

m-gineering schreef: 6 jul 2021, 12.41
pienepopje schreef: 6 jul 2021, 12.33 Hallo fietsen rijders / kenners / bezitters...,

Wij hebben deze, volgens mij aluminium, fiets gekregen van een vriend maar kunnen er helaas beiden niet op fietsen, artrose en zo... pfff.
We gaan em dus verkopen aan een liefhebber, maar willen dan wel graag eerst het merk/type etc weten. Heeft iemand enig idee? Dat zou wel super zijn. In ieder geval dank voor de moeite om alle fotootjes te bekijken en een fijne dag! Hartelijke groet Ans Ophuis, Zaandam
Probeer eens een foto te plaatsen ipv gezipte bestanden, dat levert vast betere reacties op ;)
I know, wil maar niet lukken, verkeerde bestandsextensie......maar dankjewel, ik ga het nog maar eens proberen en ik denk zeker dat je gelijk hebt!
pienepopje
Berichten: 3
Lid geworden op: 6 jul 2021, 10.46

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door pienepopje »

pienepopje schreef: 6 jul 2021, 13.48
m-gineering schreef: 6 jul 2021, 12.41
pienepopje schreef: 6 jul 2021, 12.33 Hallo fietsen rijders / kenners / bezitters...,

Wij hebben deze, volgens mij aluminium, fiets gekregen van een vriend maar kunnen er helaas beiden niet op fietsen, artrose en zo... pfff.
We gaan em dus verkopen aan een liefhebber, maar willen dan wel graag eerst het merk/type etc weten. Heeft iemand enig idee? Dat zou wel super zijn. In ieder geval dank voor de moeite om alle fotootjes te bekijken en een fijne dag! Hartelijke groet Ans Ophuis, Zaandam
Probeer eens een foto te plaatsen ipv gezipte bestanden, dat levert vast betere reacties op ;)
I know, wil maar niet lukken, verkeerde bestandsextensie......maar dankjewel, ik ga het nog maar eens proberen en ik denk zeker dat je gelijk hebt!
Jij hebt me even weer de moed gegeven het nog eens te proberen: thanx!!
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door rowejon »

Hi,
Het lijkt een stalen fiets & komt uit België. Een detail foto van de balhoofdplaat zal misschien hulpen.
Gr
Jon
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door m-gineering »

rowejon schreef: 6 jul 2021, 15.17 Hi,
Het lijkt een stalen fiets & komt uit België.
Het IS een stalen frame en vork, Lugloos gesoldeerd met wat leuke details maar verder basis kwaliteit. Vroeg 70-er jaren schat ik
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door non-fixie »

Leuke fiets! Dank voor het delen.

Typisch Belgisch, en in een - voor Belgische fietsen - vrij grote maat. Meestal houdt het bij 57cm wel op. De lak doet denken aan het "faux chroom" dat je ook op sommige Belgische raceframes uit die tijd aantreft.

Wat het merk betreft: in die jaren hadden veel fietsenzaken een eigen huismerk, wat er op neer kwam dat ze hun eigen stickers plakten op anonieme frames die van elders werden betrokken. T.S.A. Cycles lijkt me zo'n merk. Ik heb dit soort lugloze frames eerder gezien (en heb er zelf ook een paar) en ik vermoed dat Royal Nord een van die frameleveranciers was.
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door hansvdw »

Leuke fiets, en idd zeker Belgisch. Lokaal merk? Dan wel een merk dat een tijdje heeft bestaan. Hier een voorbeeld van een T.S.A. Cycles uit de jaren 50:

https://forum.tontonvelo.com/viewtopic. ... 42&start=0

Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Iemand enig idee welk merk fiets dit is?

Bericht door non-fixie »

hansvdw schreef: 8 jul 2021, 07.40 Leuke fiets, en idd zeker Belgisch. Lokaal merk? Dan wel een merk dat een tijdje heeft bestaan. Hier een voorbeeld van een T.S.A. Cycles uit de jaren 50:

https://forum.tontonvelo.com/viewtopic. ... 42&start=0

Groeten,
Hans
Dank je voor de link! Die had ik nog niet gezien.

Ik heb even de lijst van Belgische constructeurs uit "Recueil du cycle et de la moto" uit 1953 er op nageslagen, maar daar zie ik het merk niet:

viewtopic.php?t=1085
Plaats reactie