Januari 2013: Astra-omafiets

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Januari 2013: Astra-omafiets

Bericht door Nick013 »

Mooi, nog een oude Astra! 8-) :mrgreen:
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Januari 2013: Astra-omafiets

Bericht door HJvMontfort »

Een fiets voor het leven bestaat natuurlijk nog wel. Maar dan moet je even wat beter zoeken. Een degelijk Aluminium frame met een stel stevige spatborden gaat tijden mee. Daarbij kan je bij de grossiers ook RVS delen krijgen, een paar RVS spaken doet ook wonderen naar mijn mening. Over lak is ook veel te doen, de lak van mijn 1800 Euro dure Gazelle Goldline is ook niet echt geweldig maar aangezien het om een Aluminium frame gaat is dat dan wel iets wat een tijdje blijft leven.
Het gebruik dicteerd nog altijd de kwaliteid en een fiets die je koopt om weg te gooien zal wegrotten waar een fiets voor woon/werk verkeer het langer uit houd. Er zijn zoveel merken die meedoen het is net hoeveel je kwijt wil zijn. Een luxe fiets was in de jaren 10 20 van de vorrige eeuw een hele investering, dat is een degelijke fiets vandaag nog.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Januari 2013: Astra-omafiets

Bericht door Fongers1952 »

Toch denk ik dat de gemiddelde jaren 50 Gazelle, Fongers, Simplex een kwalitatief betere fiets was dan de duurste fiets die je vandaag de dag kan kopen. Mijn Gazelle Nr 1 uit 1950 legt jaarlijks zo'n 2.000 kilometer af zonder problemen. En nee, de spatborden roesten niet

Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie