Raleigh Record Sprint

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door non-fixie »

tdebruin schreef: 28 jul 2021, 22.03 ...
Enne, ligt het aan de deformatie van de foto-lens of is de vork van non-fixie's fiets eens tegen een muur gefietst?
Ik denk dat het aan de camera - of beter: mijn gebrek aan kennis van fotografie - ligt. Mij is zowel bij het kijken als het fietsen niets opgevallen.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door non-fixie »

De Raleigh Record Sprint is een aantal jaren in productie geweest, en in sommige jaren waren ze mooier dan in andere.

Deze versie ziet er naar de designmaatstaven van vandaag toch helemaal niet verkeerd uit, naar mijn bescheiden mening. Beter dan menig duurdere fiets uit die tijd:

Afbeelding
Barend
Berichten: 151
Lid geworden op: 3 mei 2020, 19.32
Locatie: Rotterdam

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door Barend »

Leuk die foto. Is exact gelijk aan de mijne. Alles klopt. Zelfs het zadel. De toeclips heb ik er ook nog van.
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door tdebruin »

non-fixie schreef: 29 jul 2021, 21.33
tdebruin schreef: 28 jul 2021, 22.03 ...
Enne, ligt het aan de deformatie van de foto-lens of is de vork van non-fixie's fiets eens tegen een muur gefietst?
Ik denk dat het aan de camera - of beter: mijn gebrek aan kennis van fotografie - ligt. Mij is zowel bij het kijken als het fietsen niets opgevallen.
Aha dan ligt het gewoon aan mijn blik hoor! Fijn dat ie wel spoort 8-) .

Het lijkt me ook kenmerkend voor die tijd dat ze zowat iedere onderdeel bij een ander merk haalden: Weinmann, Shimano, Tange, Sugino, Maillard. Dat vind ik mooi.
Viscount
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jun 2012, 09.42

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door Viscount »

Heel veel over retro Raleigh racefietsen en ook de Record Sprint op dit YouTube kanaal https://www.youtube.com/watch?v=FAgdwR1 ... l=BikeItUK
BeundeHaastweewieler

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door BeundeHaastweewieler »

die heb ik vroeger ook gehad,. met al die goudaccenten en grote 27" wielen.
ik kan me alleen niet exact die voorderailleur herrinneren.
was 64cm en met mijn 1,70m. brak ik altijd m,n nek met op en afstappen.
BeundeHaastweewieler

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door BeundeHaastweewieler »

Viscount schreef: 28 jul 2021, 17.09 Wat een prachtig exemplaar! Complimenten. En ook die van non-fixie mag er zijn. Momenteel leg ik de laatste hand aan de restauratie van de mijne. Die was helaas helemaal niet in goede staat. Ik heb het frame en voorvork geschuurd, met primer bewerkt en daarna 3 keer met zwarte hoogglans gelakt en daarna 4 keer met hoogglans blanke lak afgewerkt. De transfers heb ik kunnen behouden, ze waren nog in redelijke staat. Nu de kabels er nog op en alles afstellen en het ouderwetse plastic stuurlint wikkelen.

Dit is mijn tweede. De eerste had ik opgebouwd als single speed en gebruikte ik als woon-werk fiets en om korte vakantietripjes mee te maken. Ik ben er onder andere een keer mee naar Hamburg gefietst.

Veel plezier met jullie exemplaren!

zal hij onderhand wel 3x zo zwaar zijn geworden.
Barend
Berichten: 151
Lid geworden op: 3 mei 2020, 19.32
Locatie: Rotterdam

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door Barend »

Viscount schreef: 28 jul 2021, 17.09 Wat een prachtig exemplaar! Complimenten. En ook die van non-fixie mag er zijn. Momenteel leg ik de laatste hand aan de restauratie van de mijne. Die was helaas helemaal niet in goede staat. Ik heb het frame en voorvork geschuurd, met primer bewerkt en daarna 3 keer met zwarte hoogglans gelakt en daarna 4 keer met hoogglans blanke lak afgewerkt. De transfers heb ik kunnen behouden, ze waren nog in redelijke staat. Nu de kabels er nog op en alles afstellen en het ouderwetse plastic stuurlint wikkelen.

Dit is mijn tweede. De eerste had ik opgebouwd als single speed en gebruikte ik als woon-werk fiets en om korte vakantietripjes mee te maken. Ik ben er onder andere een keer mee naar Hamburg gefietst.

Veel plezier met jullie exemplaren!
Ha Viscount,
Plaats je foto’s als ie klaar is?
Viscount
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jun 2012, 09.42

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door Viscount »

Zo, klaar. Weer een heleboel plezier aan beleefd en natuurlijk ook wat ergernisjes en uitdagingentjes. Groet,
IMG_6557.JPG
IMG_6555.JPG
IMG_6545.JPG
IMG_6544.JPG
IMG_6537.JPG
IMG_6534.JPG
Barend
Berichten: 151
Lid geworden op: 3 mei 2020, 19.32
Locatie: Rotterdam

Re: Raleigh Record Sprint

Bericht door Barend »

Puik fietsje weer. Heb je er 25mm bandjes onder gezet?
Plaats reactie