Phoenix.. jaren '50?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Phoenix.. jaren '50?

Bericht door deraptor »

Ik ging een dorp verderop een Phoenix zadeltas halen en kwam terug met een complete fiets. Dat was niet mijn bedoeling en op het eerste gezicht lijkt het een rampprojectje, maar voor 15 euro kon ik 'm niet laten staan :roll: Is fikse bonk roest bij elkaar, maar (resten van) de Phoenix pedalen, voor- & achterlamp met Phoenix opdruk, balhoofdplaatje en transfers zijn nog aanwezig en ondanks de roestige ketting draait alles nog rond.

Ik kan alleen het framenummer niet plaatsen; op mijn Phoenix transportfiets staat het nr op de zitbuis onder het zadel, maar hier staat ie onder de trapas: 'PF-116-4'. Zegt mij niks, maar dat zegt niet zoveel. Heeft iemand meer info? Alvast dank!
Bijlagen
IMG_20210902_171605213_HDR.jpg
IMG_20210902_171340002_HDR.jpg
IMG_20210902_171514660_HDR.jpg
IMG_20210902_171246630_HDR.jpg
Laatst gewijzigd door deraptor op 10 okt 2022, 09.09, 2 keer totaal gewijzigd.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Phoenix.. jaren '50?

Bericht door Fotomaan »

Het stempel onderin de trapaslug is van Eisengießerei Wilhelm Holthaus” / Hagen (Westfalen) in Duitsland.
Dat gaat over de maker van de lugs. Niet van de fiets.
Hier is het ook te zien.

viewtopic.php?t=6471
Laatst gewijzigd door Fotomaan op 2 sep 2021, 22.47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Phoenix.. jaren '50?

Bericht door HJvMontfort »

Prachtige fiets!
deraptor schreef: 2 sep 2021, 21.20 Ik ging een dorp verderop een Phoenix zadeltas halen en kwam terug met een complete fiets. Dat was niet mijn bedoeling en op het eerste gezicht lijkt het een rampprojectje, maar voor 15 euro kon ik 'm niet laten staan :roll: Is fikse bonk roest bij elkaar, maar (resten van) de Phoenix pedalen, voor- & achterlamp met Phoenix opdruk, balhoofdplaatje en transfers zijn nog aanwezig en ondanks de roestige ketting draait alles nog rond.

Ik kan alleen het framenummer niet plaatsen; op mijn Phoenix transportfiets staat het nr op de zitbuis onder het zadel, maar hier staat ie onder de trapas: 'PF-116-4'. Zegt mij niks, maar dat zegt niet zoveel. Heeft iemand meer info? Alvast dank!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Phoenix.. jaren '50?

Bericht door deraptor »

Fotomaan schreef: 2 sep 2021, 22.45 Het stempel onderin de trapaslug is van Eisengießerei Wilhelm Holthaus” / Hagen (Westfalen) in Duitsland.
Ow de lugmaker, helemaal niet aan gedacht. Dank voor de info!
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie