Peugeot PX8

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Peugeot PX8

Bericht door marco verbaant »

Ben begonnen aan de "renovatie" van een 70-er Peugeot PX8. 54 cm (ct) uit Frankrijk, want in die tijd waren er maar beperkte framehoogten (aangepast aan de iets grotere Nederlanders) in ons land beschikbaar. De fiets is in redelijke originele ("uitgeklede") staat zonder de spatborden, bagagedrager en verlichtig, maar is helaas met een miniem laagje allover in dezelfde kleur óver de decals heen gespoten. Ik durf geen iets agressievere middelen als thinner of aceton te gebruiken. En ben nu met een wolkje soda, een plonsje water en een zee aan tijd, bezig om de boel weer in orde te krijgen. En... het lukt. Op zijn tijd... :D
Afbeelding
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Peugeot PX8

Bericht door Bandenplakker »

Marco,

Als je daar heel blij van wordt, heb ik nog een witte PX8 staan die van mijn vader is geweest. Zo goed als origineel; alleen het kromme stuur is door een 'plat' toerstuur vervangen (en de remgrepen natuurlijk). Je kunt hem gratis ophalen als je wilt; ik woon vlakbij Utrecht CS.

Als jij hem niet wilt, stel ik hem beschikbaar voor andere (betalende) leden van de vereniging.

Dirk
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Peugeot PX8

Bericht door marco verbaant »

Dankjewel Dirk, voor je erg vriendelijke aanbod. Ik heb echter voldoende projecten nog op stapel staan. En wil ook nog wat ruimte om eraan te knutselen. :D Ik verkoop zo nu en dan wat. Het opknappen op zichzelf vind ik leuk, een proefritje door de buurt, en dan een nieuwe liefhebber er blij mee maken.
Geef je aanbod graag door aan een ander, die ik oprecht ook weer veel plezier wens met het opknappen ervan.

Overigens was er ook een type met een valk stuur....
Afbeelding
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Peugeot PX8

Bericht door Bandenplakker »

Dag Marco,

OK; ik zal wat foto's maken en daarna een nieuw draadje maken in 'Gratis aangeboden voor leden' (als dat zo heet).

Veel succes!

Dirk
Plaats reactie