Joco ronde van Nederland gekregen.

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 622
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Joco ronde van Nederland gekregen.

Bericht door marco verbaant »

Cyclissimo schreef: 25 dec 2021, 12.15 ...
De simpele balhoofdlugs zijn vreemd ja. Bijna zoals bij Locomotief, die ook de wonderlijke combinatie van eenvoudige balhoofdlugs en mooie nervex lugs hebben.
...
Inderdaad heel herkenbaar aan Locomotief die in de Amsterdamse periode van framebouwer Bertus Slesker van Locomotief. Hij had een "hekel" aan de opstaande randen aan de balhoofdlugs, en gebruikte daarom aan de voorkant een minder luxe type (wel Nervex) lugs. Er waren ook veel framebouwers die de randen eraf vijlden....
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 650
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Joco ronde van Nederland gekregen.

Bericht door non-fixie »

Dacorno schreef: 25 dec 2021, 11.05 Dag non fixie, ben je ook dezelfde die op zoek is naar de herkomst van het frame met de Zeus padden en de vreemde uitsparingen in de lugs? Dan denk ik dat ik de antwoorden wel heb.
Uuuhh ... klinkt vaag bekend, maar er gaat niet meteen een bel rinkelen. Kan best aan mij liggen, overigens. :oops:

Maar ook antwoorden op niet door mij gestelde vragen zijn altijd welkom. Zeker als ze over vreemde uitsparingen gaan. :)
Plaats reactie