Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Johan overweg
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2018, 11.48
Contacteer:

Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Johan overweg »

Zaterdag 25 juni 2022, organiseren we namens het Rijwielmuseum Ommen, een rit op historische rijwielen van plus minus 30km.

Wees welkom op u oude rijwiel!!!

Deelname 7,50 euro pp. U krijgt hiervoor koffie /thee bij binnenkomst van het museum. Tevens krijgt u een lunchpakket. En onderweg krijgt u ook nog wat.

Verzamelen vanaf 11 uur in het rijwielmuseum in Ommen aan de Brugstraat 10. Waar we vervolgens rond 12:00 uur zullen beginnen aan de fiets tocht. Onderweg zullen we een aantal stops maken.

Aanmelden kan via het onderstaande mail adres: j_overweg@hotmail.com.

Let op Aanmelden kan tot 18 juni.

Er kunnen ongeveer Max 40 personen mee.

Mochten er veel meer dan 40 aanmeldingen zijn dan willen we het ook een nog een andere dag organiseren. Omdat dit voor ons de eerste keer is hebben we geen idee hoeveel animo er voor is.
Bijlagen
889126C2-7D68-4C92-8D91-EEAA9C76CA3F.jpeg
Johan overweg
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2018, 11.48
Contacteer:

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Johan overweg »

Over iets meer dan een maand is het zover!

We hebben een mooie route van 32km uitgezet.

Er is nog plek om mee te doen, er zijn plus minus 17 aanmeldingen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1564
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Fotomaan »

Johan overweg schreef: 20 mei 2022, 22.38 Er is nog plek om mee te doen, er zijn plus minus 17 aanmeldingen.
Oh! Gelukkig! Dan kan ik ook nog mee.
Ik zal mij aanmelden. :P
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Johan overweg
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2018, 11.48
Contacteer:

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Johan overweg »

Fotomaan schreef: 21 mei 2022, 21.17
Johan overweg schreef: 20 mei 2022, 22.38 Er is nog plek om mee te doen, er zijn plus minus 17 aanmeldingen.
Oh! Gelukkig! Dan kan ik ook nog mee.
Ik zal mij aanmelden. :P
Charles,

Ik weet niet of het mij gelukt is om u pb te beantwoorden. Ik heb u op de lijst gezet tot de 25e!

Groeten Johan
Maarten Waarlé
Berichten: 2335
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Maarten Waarlé »

Johan,
Schrijf mij ook maar op als je wil. Dat kan niet anders dan een mooie rit worden
Ik twijfelde nog even omdat ik vakantie heb die dagen en mogelijk ergens anders zou zijn.
Zal proberen om ook een hoge bi mee te nemen. Hangt een beetje af of we nog gaan kamperen
Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1564
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Fotomaan »

Johan overweg schreef: 22 mei 2022, 10.15
Charles,

Ik weet niet of het mij gelukt is om u pb te beantwoorden. Ik heb u op de lijst gezet tot de 25e!

Groeten Johan
[/quote]
Hoi Johan,
Ja, dat is gelukt waarvoor dank.

Groet Charles
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Johan overweg
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2018, 11.48
Contacteer:

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Johan overweg »

Even een bericht voor de mensen die zich hebben ingeschreven waarvan ik geen mail adres heb! Zie onderstaande bericht. Er is nog plek voor deelname.

Beste Fietser,

Hallo,

U heeft zich aangemeld voor de historische rijwielrit in Ommen op 25 juni 2022.

Ontvangst is in het Fietsmuseum aan de brugstraat 10, Ommen. Vanaf 11:00 uur, staat de koffie en of thee met cake klaar. Tevens kunt u hier u inschrijving van 7,50 euro pp voldoen (graag contant en gepast betalen) en krijgt u, uw een lunchpakket uitgereikt. Tot 12:00 uur kunt u zich vermaken in het fietsmuseum.

Om 12:00 uur, zullen we vertrekken op onze rijwielen we steken de vechtbrug over en zullen langs de besthmenerberg fietsen. We pakken een stukje Eerder Achterbroek mee en zullen na 9km (12:30/35 uur) bij Kasteel Eerde aankomen. Hier is ook een fotograaf aanwezig die wat foto’s van ons zal maken. We zullen hier zon 30 minuten stoppen, om vervolgens weer verder te fietsen in de richting van Ommen. (13:00 uur vertrek ) We zullen een korte stop maken bij landgoed het Laar, hier zal de fotograaf ook nog een paar foto’s maken.

In Ommen aangekomen na ongeveer 16km (13:30 uur) zullen we stoppen bij Molen de Lelie. Hier kunnen we de molen bekijken. Naast de molen wordt een vechtzomp nagebouwd, zoals deze vroeger op de vecht voer. Ook zullen we hier iets te drinken krijgen. Na het bezoek aan de molen en de vechtzomp zullen we rond 14:00 uur, nog een ronde fietsen van ongeveer 16km We zullen een stuk langs de vecht fietsen. En nog een klein stukje bos meepakken. Na deze ronde komen we rond 15:00 uur terug bij het fietsmuseum. U krijgt hier nog wat te drinken en een kroket. Hier kunt gerust nog napraten en eventueel het museum nog bekijken.

Mocht u met de auto komen, parkeren kan aan de voormars. (groot grasveld)

mochten er verder nog vragen zijn laat maar weten.

Er zijn op dit moment 24 deelnemers. mocht u nog iemand kennen die zich wil opgeven dat kan tot 18 juni!

Tot 25 juni!

MVG Johan Overweg
Paul 3wheels
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 feb 2021, 12.54

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door Paul 3wheels »

Iedereen heel veel mooie kilometers en fietsplezier gewenst op deze tocht :D
veenofiets
Berichten: 344
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door veenofiets »

Zelfde, veel fijne fietskilometers gewenst!

Freek
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Historische rijwiel rit Ommen 25 juni 2022

Bericht door hansvdw »

Fietsend de dag door: eerste Fietsfestival in Zwolle en historische tweewielers in Ommen
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2116304/f ... s-in-ommen
#rtvoost

Was leuk, zo te lezen. Groeten, Hans
Plaats reactie