Hoe los te maken?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Hoe los te maken?

Bericht door veenofiets »

Toch maar besloten de teapas van de Veeno los te halen echter dat geeft problemen om de crank met het kettingblad van de trapas af te krijgen. De spies waren er na een nacht weken met wd 40 goed uit te tikken. Ik heb al geprobeerd m met de verfstripper naar pak m beet 150 graden te stoken helpt helaas niet. Ik heb m nou maar vanaf alle kanten dus spie gat en binnenkant ketting blad en kopse kant trapas in de wd40 gezet. Hopelijk helpt een nacht zo weken. Tips welkom!

Freek
Bijlagen
E36298C2-C4BB-43CE-8596-6E6E353B159B.jpeg
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Hoe los te maken?

Bericht door m-gineering »

veenofiets schreef: 29 jan 2022, 14.01 Toch maar besloten de teapas van de Veeno los te halen echter dat geeft problemen om de crank met het kettingblad van de trapas af te krijgen. De spies waren er na een nacht weken met wd 40 goed uit te tikken. Ik heb al geprobeerd m met de verfstripper naar pak m beet 150 graden te stoken helpt helaas niet. Ik heb m nou maar vanaf alle kanten dus spie gat en binnenkant ketting blad en kopse kant trapas in de wd40 gezet. Hopelijk helpt een nacht zo weken. Tips welkom!

Freek
het beste aan wd40 is de marketing, ik zou echte kruipolie gebruiken, of olie als de de verbindinhg lekker heet gestookt hebt. ;)

In dit geval zet aan een kant de spie er weer losjes in, en ga eens flink op de pedalen staan, als je de boel eenmaal aan het draaien hebt heen en weer draaien met extra olie tot de crank er af is. Idem aan de andere kant
/Marten
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Hoe los te maken?

Bericht door veenofiets »

Ok ik ga even in de schuur kijken er staat ook nog ern bus IMAL kruipolie.

Freek
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Hoe los te maken?

Bericht door veenofiets »

Nou dat was dus een slimme zet. Middels IMAL los gekregen

Freek
BeundeHaastweewieler

Re: Hoe los te maken?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

wat m gineering zegt.
Plaats reactie