Iemand de Silvo van mp gekocht?

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Balhoofd
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 sep 2021, 19.55

Iemand de Silvo van mp gekocht?

Bericht door Balhoofd »

Er stond van de week een in mijn ogen prachtige damesfiets te koop. Met het onbekende merk Silvo. Ik heb er nog een gooi naar gedaan, maar hij was al snel weg doordat iemand er een hoop geld voor over had.

Nog steeds ben ik nieuwsgierig naar de fiets, het frame was best bijzonder. Het balhoofd stond schuiner naar achteren dan de zadelbuis. En de achterpadden waren gesoldeerd. Het voorste tandwiel had niets bijzonders, een rechtoe rechtaan tandwiel die lijkt op mijn transporttandwiel. De eigenaar dacht dat de fiets uit de jaren 40 kwam, maar misschien was de fiets wel een stuk ouder? Ik heb me natuurlijk gek gegoogled nar het merk Silvo met ongeveer niets als resultaat.

Jammergenoeg heb ik geen goede foto gedownload. Alleen het kleine fotootje van “verlopen” op mp heb ik.
Ik vond het een opmerkelijke fiets…

Oh ja, en er zaten op de achteras aan beide zijdes een tandwiel. Door het wiel om te draaien krijg je een ander verzet.

Groeten, Arjan
Bijlagen
33E6D11E-AB4A-4EF7-BE2D-049B3AB2E3A1.jpeg
33E6D11E-AB4A-4EF7-BE2D-049B3AB2E3A1.jpeg (77.19 KiB) 887 keer bekeken
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Iemand de Silvo van mp gekocht?

Bericht door de rode »

aan het rare lage model en de typische lamphaak te zien lijkt het me een Belgisch product ....
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Iemand de Silvo van mp gekocht?

Bericht door velofilie »

Hallo Balhoofd,

Volgens mijn archief was er wel een firma SILVA. ( Theuwis, Brée)
Wat natuurlijk niets zegt over SILVO.
Belgische merken zijn er in overvloed.
Informatie hierover is altijd schaars.

Groet, Wiel
Gebruikersavatar
Balhoofd
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 sep 2021, 19.55

Re: Iemand de Silvo van mp gekocht?

Bericht door Balhoofd »

Dank voor het draaien, Wiel. SilvA kwam ik idd tegen op het www. Ik heb uitvoerig de foto van het balhoofd…plaatje bekeken, ik kon er geen Silva van maken.

Rooie, het zal wel Belgisch zijn…

Ik ben altijd benieuwd hoe zo’n fiets rijdt. Deze rijdt nu misschien lekker in België.

Groeten,
Arjan
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Iemand de Silvo van mp gekocht?

Bericht door Enfield »

Belgische fiets uit Tielt, niks bijzonders. Frame wscl deels doorgezakt. achterwiel vermoedelijk niet origineel.
Schermopname (121).png
Schermopname (120).png
Wat bedoel je met gesoldeerde achterpadden?
Plaats reactie