Simplex glasplaat met schade

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
wvdaan
Berichten: 106
Lid geworden op: 30 aug 2021, 11.54

Simplex glasplaat met schade

Bericht door wvdaan »

Ik heb vanochtend deze prachtige glasplaat op kunnen halen. Enorm jammer van de schade natuurlijk, maar zoiets kijk je dan maar niet teveel naar. De vorige eigenaar vertelde dat deze plaat bij zijn schoonouders vandaan kwam wie een rijwiel zaak hebben gehad. Toen deze is opgeheven is de plaat op zolder beland en waarschijnlijk bij een verhuizing beschadigd.

Nu zou ik toch graag deze plaat aan de muur hebben. Ik dacht eraan om hem op een plaat te kitten, maar dat is toch erg "onomkeerbaar". Iemand een idee voor andere oplossingen?
IMG_20220412_131453.jpg
IMG_20220412_131736.jpg
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Simplex glasplaat met schade

Bericht door Empo's bijgebouw »

Dubbel zeidig tape
Wat je ook kan doen is een houten frame maken (of kopen) en hen dan in lijsten zodat de delen tegen elkaar aan blijfen zitten

Ik heb hem ook gehad (maar dan heel maar wel met vochtschade) zijn leuke grote plaatjes
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
arnoldus
Berichten: 359
Lid geworden op: 7 mei 2013, 20.56

Re: Simplex glasplaat met schade

Bericht door arnoldus »

Ik heb goede ervaring met bison twee componente lijm, is enorm sterk, mengen op een schoon schoteltje,
dun aanbrengen alleen op de breuk , de glasplaat op een wat groter stuk glas met blank plastiek ertussen
( anders lijmen ze aan elkaar ) te drogen leggen.
IMG_0645.JPG
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Simplex glasplaat met schade

Bericht door m-gineering »

arnoldus schreef: 12 apr 2022, 14.32 Ik heb goede ervaring met bison twee componente lijm, is enorm sterk, mengen op een schoon schoteltje,
dun aanbrengen alleen op de breuk , de glasplaat op een wat groter stuk glas met blank plastiek ertussen
( anders lijmen ze aan elkaar ) te drogen leggen.IMG_0645.JPG
Lijm voor autoruiten? Dat kon wel eens redelijk geoptimaliseerd zijn op glashelder en dezelfde brekingsindex.
/Marten
Cyclissimo
Berichten: 556
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Simplex glasplaat met schade

Bericht door Cyclissimo »

Ik zou denk ik bij een glasbedrijf langsgaan. Even vragen wat zij voor lijm gebruiken. Pas wel op met de achterkant. Het is in principe gewoon lak op glas, dus het is behoorlijk kwetsbaar voor oplosmiddelen...
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Simplex glasplaat met schade

Bericht door Bandenplakker »

Ik ben het eens met Abram/appie: Zo min mogelijk on-omkeerbare ingrepen, zoals lijmen.
Ken je misschien een goede houtbewerker, die precies-pas een plank verdiept kan uitfrezen of een andere oplossing weet?

Dirk
Plaats reactie