gered van wisse dood; Gazelle Impala
gered van wisse dood; Gazelle Impala
gisteren deze Gazelle Impala opgehaald van iemand die ging verhuizen.
anders zou zijn toekomst in ongewis zijn.
raar vindt ik de 28"1 1/2 wielen.
wel heb ik hier nog een achterlichtglaasje voor nodig.
anders zou zijn toekomst in ongewis zijn.
raar vindt ik de 28"1 1/2 wielen.
wel heb ik hier nog een achterlichtglaasje voor nodig.
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
waarom raar ? ;het is een gewone toer fiets maat
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
nou is toch meestal gewoon etro 622 i.p.v. 635 zoals hier?
-
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
Die toerfietsen wat wij nu vaak opa en oma fietsen noemen zijn de normale fietsen van vroeger en 28 x 1 1/2 was de normale banden maat voor die fietsen van pak hem beet 1900 tot 1950 daarna kwam daarnaast 28 x 1 3/8 x 1 5/8 en dergelijke maten. Die fietsen met die wielen werden toen sportfietsen genoemd. Ok weet niet precies tot hoe lang men toerfietsen met 28 x 1 1/2 is blijven voeren zal zeker tot 1970 zijn geweest schat ik. Later heeft de 28 x 1 3/8 x 1 5/8 het wel goeddeels overgenomen naar mijn idee onze schoolfietsen zeg jaren tachtig reden op die banden. Heb wel het idee dat de frame geometrie van die fietsen iets anders is dan van oude toerfietsen. Ik heb in de jaren 90 ook een Veeno gehad en het rijd anders naar mijn idee.
Freek
Freek
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
raar is ook dat er helemaal niks in de naven staat. geen Sturmey Archer, geen Gazelle,. want ze hebben ook nog even gehad dat ze er Gazelle in zette.
Ik denk dat ik er achter een 3-speed sa in spaak met trommel.
Hij heeft namelijk helemaal geen versnellingen.
Ziet er wel raar uit; die hele dunne asjes met dan toch remtrommels.
dat rare plasticen Brooks zadel ziet er niet uit en gaat eraf.
nooit geweten dat ze zulke pulp hebben gemaakt.
is ook niet origineel.
Ik denk dat ik er achter een 3-speed sa in spaak met trommel.
Hij heeft namelijk helemaal geen versnellingen.
Ziet er wel raar uit; die hele dunne asjes met dan toch remtrommels.
dat rare plasticen Brooks zadel ziet er niet uit en gaat eraf.
nooit geweten dat ze zulke pulp hebben gemaakt.
is ook niet origineel.
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
Lekker sleutelen dus!
-
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
Beundehaastweewieler schreef
Freek
Dan wordt het zo dus een destijds enige tientjes duurdere 3v uitvoering. Veeno monteerde Torpedo drieversnellingsnaven. Dat zat er bij mij zo apart in, zonder spaakplaatjes terwijl de fiets die voor wel had. Ik denk nog steeds dat de fietsenmaker waar opa m kocht geen 3 v op voorraad had maar wel deze en de torpedo naaf dus zelf een 3 v voor opa gemaakt heeft…Ik denk dat ik er achter een 3-speed sa in spaak met trommel.
Hij heeft namelijk helemaal geen versnellingen.
Freek
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
Beun,
Er is een tijd geweest dat het 3V-model de luxe variant was en de versie zonder versnellingen de gebruikelijke, die vaker voorkwam.
Als je voor origineel kiest, zou ik het zo laten.
Ik schat het bouwjaar in de jaren zestig; heb je een framenummer gevonden?
Dirk
Er is een tijd geweest dat het 3V-model de luxe variant was en de versie zonder versnellingen de gebruikelijke, die vaker voorkwam.
Als je voor origineel kiest, zou ik het zo laten.
Ik schat het bouwjaar in de jaren zestig; heb je een framenummer gevonden?
Dirk
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
maar,. heeft iemand nog een achterlicht glaasje?
-
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18
Re: gered van wisse dood; Gazelle Impala
Ik schat hem in op eind jaren zeventig.Bandenplakker schreef: ↑19 apr 2022, 09.39 Beun,
Er is een tijd geweest dat het 3V-model de luxe variant was en de versie zonder versnellingen de gebruikelijke, die vaker voorkwam.
Als je voor origineel kiest, zou ik het zo laten.
Ik schat het bouwjaar in de jaren zestig; heb je een framenummer gevonden?
Dirk
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia