Nieuw op dit forum.

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
RaleighRider
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2022, 18.13

Nieuw op dit forum.

Bericht door RaleighRider »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul en ik ben 46 jaar oud. Ik woon en werk in Zierikzee en ben een liefhebber van klassieke toerfietsen (randonneurs). De fiets waarmee ik regelmatig op pad ga is een Raleigh Rialto uit 1979. Ook heb ik een Raleigh Classic 15 uit 1985 in de schuur hangen. Deze ben ik nog aan het opknappen.

Gr, Paul
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door velofilie »

Welkom op het forum Paul,

Raleigh is natuurlijk een grote naam; ze maakten gedurende een eeuw miljoenen fietsen.
De Rialto was jarenlang een "middensegment" product; de C15 was een deel van het topsegment.
Daarmee is de zeldzaamheid en de verzamelwaarde hoger.
Natuurlijk wat jong voor zo'n belegen club, maar wij en de fietsen rijpen ons rot.

Groet, Wiel
Paul 3wheels
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2021, 12.54

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door Paul 3wheels »

Welkom, Medenaamgenoot 8-)
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door non-fixie »

Welkom, Paul!

Leuk! Is die Rialto door Gazelle gemaakt?

Ik heb wel wat met Raleighs. Ik heb er wel een paar, en ben nu al weer een tijdje bezig met het bedenken van een bouwplan om van mijn verroeste Super Course MkII iets leuks te maken.

Afbeelding
RaleighRider
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2022, 18.13

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door RaleighRider »

non-fixie schreef: 28 mei 2022, 00.08 Welkom, Paul!

Leuk! Is die Rialto door Gazelle gemaakt?

Ik heb wel wat met Raleighs. Ik heb er wel een paar, en ben nu al weer een tijdje bezig met het bedenken van een bouwplan om van mijn verroeste Super Course MkII iets leuks te maken.

Afbeelding
Bedankt! Leuk project die Super Course MkII... niet echt een randonneur natuurlijk.... meer een racefiets. Maar wel met 27" × 1 1/4" zeker? Succes!
RaleighRider
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2022, 18.13

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door RaleighRider »

Paul 3wheels schreef: 27 mei 2022, 19.52 Welkom, Medenaamgenoot 8-)
Bedankt!
RaleighRider
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2022, 18.13

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door RaleighRider »

velofilie schreef: 27 mei 2022, 19.29 Welkom op het forum Paul,

Raleigh is natuurlijk een grote naam; ze maakten gedurende een eeuw miljoenen fietsen.
De Rialto was jarenlang een "middensegment" product; de C15 was een deel van het topsegment.
Daarmee is de zeldzaamheid en de verzamelwaarde hoger.
Natuurlijk wat jong voor zo'n belegen club, maar wij en de fietsen rijpen ons rot.

Groet, Wiel
Bedankt! Raleigh is top inderdaad. Grote naam in de wielersport ook. Het liefst zou ik een hele verzameling beginnen. Maar ruimte- en tijdgebrek weerhouden me hiervan ;)
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door deraptor »

Welkom Paul,

leuk, Raleigh. Ik heb vorig weekend net het werk aan mijn Raleigh Record Sprint 12 afgerond, ook uit 1985. Met spaceshuttle-decals en origineel gouden afmontage :o
Raleigh Edits (4).JPG
Groeten, Johan
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
RaleighRider
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2022, 18.13

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door RaleighRider »

deraptor schreef: 29 mei 2022, 12.10 Welkom Paul,

leuk, Raleigh. Ik heb vorig weekend net het werk aan mijn Raleigh Record Sprint 12 afgerond, ook uit 1985. Met spaceshuttle-decals en origineel gouden afmontage :o

Raleigh Edits (4).JPG

Groeten, Johan
Heel mooi! :)
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door non-fixie »

RaleighRider schreef: 29 mei 2022, 11.00 Bedankt! Leuk project die Super Course MkII... niet echt een randonneur natuurlijk.... meer een racefiets. Maar wel met 27" × 1 1/4" zeker? Succes!
Voor een racefiets is de wielbasis wat aan de lange kant. Juist daardoor denk ik dat 'ie zich prima leent voor gebruik als randonneuse légère.

En het is een Amerikaanse importfiets, dus ja, 27". Of ik daarbij blijf weet ik nog niet. Met 700C is de bandenkeus wel wat groter.
Plaats reactie