Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Hilde P
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2022, 10.47

Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Hilde P »

Dag fietsenliefhebbers,
Wij zijn in het bezit van een Gazelle omafiets waar 5 generaties op gefietst hebben. Helaas is de fiets inmiddels in slechte staat geraakt... Wie o wie zou ons kunnen helpen deze fiets te restaureren?
De fiets staat in Zwolle!
Bijlagen
IMG_0943 2 kopie.jpg
PHOTO-2022-05-19-12-03-17.jpg
IMG_0940 2 kopie.jpg
Laatst gewijzigd door Hilde P op 30 mei 2022, 17.59, 1 keer totaal gewijzigd.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door ReinvB »

Ik vind de fiets er zo niet heel slecht uitzien, dus er lijkt menog een hoop mogelijk. Als je vermeld waar je woont, kan het natuurlijk zomaar zijn dat er iemand hier bij je in de buurt woont en van advies kan dienen. Al is de kans zeer klein dat ik dicht bij woon. Een gazelle uit begin jaren zestig lijkt me , de meeste onderdelen zijn dan wel aan te komen en je komt met demontage poetsen en weer met nieuw vet inelkaar zetten een heel eind, ook optisch. succes !
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Empo's bijgebouw »

Als je de fiets poetst met (groene) commandant dan ben je al op de helft
Dan is het nog lagers revisie en nieuwe bandjes en dan kan die nog wel weer 70 jaar mee
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Hilde P
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2022, 10.47

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Hilde P »

De fiets staat in Zwolle, ik heb het toegevoegd aan m'n originele tekst.
Waar woon jij Rein?

Ik maak me met name zorgen over het spatbord achter en over de velgen geloof ik...
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door de rode »

het achterspatbord moet sowiezo vervangen worden want de varkensneus is er ooit afgezaagd :o
Fongers1952
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Fongers1952 »

de rode schreef: 30 mei 2022, 18.20 het achterspatbord moet sowiezo vervangen worden want de varkensneus is er ooit afgezaagd :o
Ik heb nog een achterspatbord met varkensneus liggen. De lichtdraad zit er ook in alleen het binnenwerk ontbreekt dacht ik. Maar hoe krijg ik het in Zwolle? Versturen van zo'n groot spatbord is wel een dingetje.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Hilde P
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2022, 10.47

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Hilde P »

En aangezien ik zelf niet zo handig ben, ben ik op zoek naar iemand die me kan helpen, iemand die het voor ons kan doen.
Is er iemand die interesse heeft?
Of kennen jullie iemand?
Hilde P
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2022, 10.47

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Hilde P »

Fongers1952 schreef: 30 mei 2022, 19.44
de rode schreef: 30 mei 2022, 18.20 het achterspatbord moet sowiezo vervangen worden want de varkensneus is er ooit afgezaagd :o
Ik heb nog een achterspatbord met varkensneus liggen. De lichtdraad zit er ook in alleen het binnenwerk ontbreekt dacht ik. Maar hoe krijg ik het in Zwolle? Versturen van zo'n groot spatbord is wel een dingetje.
Fongers, waar woon je?
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door Maarten Waarlé »

Bikestoremember ,Simon in Denbosch heeft er misschien wel tijd voor.
Hij is te vinden op internet ->''Bikestoremember'' en kan het samen met zijn collega goed voor elkaar krijgen.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Wie kan onze Gazelle omafiets restaureren?

Bericht door ReinvB »

Volgens mij is dat achterspatbord gewoon prima, de eenvoudigere modellen hadden geen varkensneus. Ik had zelf ooit een heel nette model A die ook geen varkensneus had. Ik kan zo niet zien welk model dit is, maar ik zie een BSA as, dus of een luxe model 8 of een simpele model A. Ik woon trouwens in Fjell, in Noorwegen,wat te ver weg om practisch te kunnen helpen.
Plaats reactie