Giant damesfiets 1992 Bijna nieuwstaat

Plaats reactie
leon1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 jun 2022, 13.26

Giant damesfiets 1992 Bijna nieuwstaat

Bericht door leon1953 »

Uit een nalatenschap heb ik een Giant damesfiets gekregen. De fiets bouwjaar 1992 (met Sachs naven/versnellingen) is een enkele keer gebruikt en is vrijwel onbeschadigd, in een berging verdwenen. De banden waren verdroogd, dus heb ik nieuwe banden laten monteren bij de plaatselijke rijwielhersteller. Die rijwielhersteller vertelde me dat dit het eerste model van Giant was, dat op de markt kwam en zeer zeldzaam is. Zelf fiets ik elektrisch, dus gebruik de fiets ook niet. Lijkt me een prachtig object voor window dressing bij een Giant dealer of een verzamelaar. Wie heeft interesse?
Bijlagen
1992 Giant fiets.jpg
Laatst gewijzigd door leon1953 op 8 jun 2022, 12.01, 1 keer totaal gewijzigd.
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Giant damesfiets 1992 Bijna nieuwstaat

Bericht door m-gineering »

leon1953 schreef: 8 jun 2022, 09.37 Uit een nalatenschap heb ik een Giant damesfiets gekregen. De fiets bouwjaar 1992 (met Sachs naven/versnellingen) is een enkele keer gebruikt en is vrijwel onbeschadigd, in een berging verdwenen. De banden waren verdroogd, dus heb ik nieuwe banden laten monteren bij de plaatselijke rijwielhersteller. Die rijwielhersteller vertelde me dat dit het eerste model van Giant was, dat op de markt kwam en zeer zeldzaam is. Zelf fiets ik elektrisch, dus gebruik de fiets ook niet. Lijkt me een prachtig object voor window dressing bij een Giant dealer of een verzamelaar. Wie heeft interesse?
geen interesse, en het is nu te laat, maar als je zo'n originele tijdscapsule vindt die je aan een liefhebber wil slijten moet je er niks aan doen, als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent. Het laatste wat je doet is het ding naar een fietsenmaker brengen voor reparaties. Je geeft geld uit om de fiets minder waard te maken!
/Marten
Empo's bijgebouw
Berichten: 621
Lid geworden op: 13 apr 2019, 10.45
Contacteer:

Re: Giant damesfiets 1992 Bijna nieuwstaat

Bericht door Empo's bijgebouw »

Ben ik niet helemaal met je eens
Hij heeft de fiets weer rijden gemaakt en daardoor kan die hem voor meer verkopen dan dat die op verrotte banden staat
Maar ondanks het misschien een zeldzaam exemplaar us vind ik het geen oude fiets waardig en hoort die hier eigelijk niet thuis

Maar ziet er nog netjes uit zo kom je ze niet vaak tegen en op het eerste aanzicht ziet die er vrij origineel uit
Gestopt hobbyist antieke transportfietsen
Plaats reactie