zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Reynolds531
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2022, 09.26

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door Reynolds531 »

m-gineering schreef: 10 jun 2022, 11.28 "Een liefde voor oude en antieke fietsen, dat is wat onze circa 650 leden bindt. We wisselen informatie en tips uit over het verzamelen en restaureren van fietsen (gebouwd tot ca. 1970) en we organiseren toertochten en (ruil)beurzen"

Als jij dan aankomt met een wrak plastic kastje uit 2000 met een stapel transistoren, diodes en condensatoren en andere nieuwlichterij ben je wel erg ver verwijderd van onze uitgangspunten en moet je niet gaan zeuren als je wat gemengde reacties krijgt. :roll:
Hier dan een gemengde reactie

Tot op zekere hoogte mee eens.
Met diodes en plastics etc etc. heb ik ook niet veel op.

Maar onze club is toch “Dynamisch” ? (deze term niet zelf verzonnen) Het jaar 2000 is toch 22jaar geleden!
Zo blijft onze mooie club mijns inziens voor z.g.n “nieuwlichters” ook interessant

PS
Mijn fiets interesse ligt voornamelijk na 1970 (tussen 1970/1980) “grensgevalletje”

Ben ik hier nog welkom?
Ik dacht het wel.
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door hansvdw »

De club is zeker dynamisch. Veertig jaar en ouder is nu officieel het criterium, dus op dit moment tot 1982. Leden geven daar ook persoonlijke invulling aan. Sommigen leggen de grens bij 1970 of nog eerder, anderen vinden dat er ruimte moet zijn voor zeer bijzondere fietsen die iets jonger zijn. Maar wat wij als vereniging onder een ‘oude fiets’ verstaan is natuurlijk niet eindeloos op te rekken. Vandaar de reacties.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door ReinvB »

En ik wil nog wel even zeggen dat ik dit een van de prettigere fora vind waar over het algemeen iedereen een positieve bijdrage levert. En waar ook veel uit te halen is. Alle kritiek is geuit in grapjes die ik vrij mild vind, en deze reactie over azijn en zo vind ik dan jammer. Je hoeft je natuurlijk niet uit te schrijven uit een forum, je kunt ook niet meer mee doen als je het niet leuk meer vind, maar het is wel jammer als je je hier niet thuis voelt.
Ik heb zelf niets met automatische versnellingen voor fietsen maar als doodlopende weg in de fietsontwikkeling is het wel interessant om te discussieren. Ik heb op andere fora wel ontdekt dat een commercieel belang de lol er gauw uithaalt dus ik snap dat mensen daar huiverig voor zijn.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door m-gineering »

ReinvB schreef: 10 jun 2022, 22.28 Ik heb zelf niets met automatische versnellingen voor fietsen
voor de goede orde, het gaat hier om een schakelaar om icm een naafdynamo de verlichting aan en uit te zetten. En het ding is slecht ontworpen, loopt warm en blaast zichzelf op. Het is al verwonderlijk als iemand er nu eentje wil hebben, maar de andere zullen wel als reserve bedoeld zijn ;)
/Marten
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door ReinvB »

Oh wat dom, verkeerde conclusie, ik dacht door shimano aan versnellingen maar dat geeft wel aan hoe weinig up to date ik ben, maar het voorwerp zelf was waar ik me het minst aan stoorde.
BeundeHaastweewieler

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

tja,... ik kan gewoon niks met kortzichtige mensen die enkel in hokjes kunnen denken.
En als het niet past in 1 van de hokjes ze gelijk in een error modus schieten.
Alsof niemand hier voor woon/werk ook nog een moderne fiets in z,n schuur heeft staan.
en met dat soort ragen moet je ook wel eens ergens terecht,
Maar valt me wel vaak op dat ofwel reactie's uitblijven,. omdat het niet in hun hele kleine straatje past, of ze uiterst negatief zijn zoals in dit geval.
Dus dan is uitschrijving het beste.
Want kwaarblijkelijk kunnen we ons nergens voor open stellen.
maar ga zo door,. sterft het vanzelf uit wanneer niemand zich welkom voelt.
BeundeHaastweewieler

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

m-gineering schreef: 10 jun 2022, 22.33
ReinvB schreef: 10 jun 2022, 22.28 Ik heb zelf niets met automatische versnellingen voor fietsen
voor de goede orde, het gaat hier om een schakelaar om icm een naafdynamo de verlichting aan en uit te zetten. En het ding is slecht ontworpen, loopt warm en blaast zichzelf op. Het is al verwonderlijk als iemand er nu eentje wil hebben, maar de andere zullen wel als reserve bedoeld zijn ;)
is voor Union lite. daar heb ik er 5 van. deze fietsen. de verlichting is permanent aangesloten waardoor dat in het overgrote deel van de tijd overbodig zwaar trapt.
maar never mind. ik plaats wel een gezocht advertentie op mp.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door m-gineering »

BeundeHaastweewieler schreef: 11 jun 2022, 00.58

is voor Union lite. daar heb ik er 5 van. deze fietsen. de verlichting is permanent aangesloten waardoor dat in het overgrote deel van de tijd overbodig zwaar trapt.
Harder fietsen, boven de 18 km/h loopt de bijbehorende nx30 dynamo lichter met licht aan dan met licht uit ;)
/Marten
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door ReinvB »

Het spijt mij als je je hier niet welkom voelt en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is van anderen die hier reageerden, Je hebt dus zelf 5 van die fietsen ? Dat vind ik dan wel leuk, ik denk dat al het behoud van erfgoed begint met mensen die koppig de waarde inzien in wat de meesten troep vinden, dus wat mij betreft past dat juist bij de doelstelling van deze vereniging. Maar ik denk dat veel hier niet wisten wat voor onderdeel dit is en wat je er mee zou moeten, inderdaad omdat de meesten bezig zijn met oudere fietsen, ook voor dagelijks gebruik. Denk er rustig over na, het zou jammer zijn als je je weggejaagd voelt. En net las het niet juit is wanner ik meteen een oordeel over jouw zou hebben vanwege het onderdeel van je fiets, is het ook kort door de bocht iedereen hier kortzichtog te noemen. Ik hoop dat je nog blijft.
Groeten, Rein
BeundeHaastweewieler

Re: zijner nog mensen die 1 of meer shimano switches hebben liggen?

Bericht door BeundeHaastweewieler »

m-gineering schreef: 11 jun 2022, 09.17
BeundeHaastweewieler schreef: 11 jun 2022, 00.58

is voor Union lite. daar heb ik er 5 van. deze fietsen. de verlichting is permanent aangesloten waardoor dat in het overgrote deel van de tijd overbodig zwaar trapt.
Harder fietsen, boven de 18 km/h loopt de bijbehorende nx30 dynamo lichter met licht aan dan met licht uit ;)
klopt niet wat je zegt. maar zelfs al zou het waar zijn,. met een nexus 8 met belt en naafdynamo die permanent aan staat op conti cityrides van 47mm ga je dat niet volhouden.
Tenzij je Groenewegen bent.
heb ook een kapotte knie.
Met mijn andere fietsen nergens last van maar met deze jongens gewoon rustig van A-B staat het zweet op m,n rug. Meer dan 14km/h haal ik niet en is echt een serieuze workout gewoon van a naar b rijden.
met deze rijdt ik rustig tussen de 25 en 30 km/h. 3x7sp. dan rij ik in het bereik van midden en 4 tot groot en 6 .
dat ding glijd echt over de weg en is stijf.
Maar hij is wel aan het gewicht maar daar merk je niks van.
Wat wel leuk is; je hebt hier zo,n uitloop gebiedje voor schapen met een veerooster,. daarnaast een bankje waar vaak hangjeugd op zit.
Als je daar met het gewicht van die fietsen en die dikke banden en mijn gewicht van 96kg. hard overheen fietst,. dan klinkt het of er een hummer met 80 overheen dendert. Ze schrikken zich werkelijk de blubber. geweldig... :lol:
Bijlagen
P1140852.JPG
Gesloten