Juncker XL

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker XL

Bericht door Fotomaan »

maartenB schreef: 16 jul 2022, 19.39 Ha ha ha, ik voel de eerste 76 cm transportfiets al aankomen! Hoger en hoger en hoger!
:lol:
Die 70cm is wel zo’n beetje de max.
Er staat naast de ESTAFETTE nog een kandidaat in de schuur en die wordt ook 70cm.
Da’s dan ook wel meteen de laatste die aangepast gaat worden.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Juncker XL

Bericht door de rode »

grappig zo,n project maar ik denk dat het niet voor niets is dat zulke framematen niet in productie zijn genomen i.v.m gewicht van de bagage i.c.m op en afstappen :lol:
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker XL

Bericht door Fotomaan »

de rode schreef: 17 jul 2022, 13.12 grappig zo,n project maar ik denk dat het niet voor niets is dat zulke framematen niet in productie zijn genomen i.v.m gewicht van de bagage i.c.m op en afstappen :lol
Toen waren het nog werkpaarden. Deze fiets is verheven in de adelstand. Die heeft daar geen last van. :P
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Juncker XL

Bericht door de rode »

heb je het staande deel van het voorrek ook moeten verlengen/verhogen ?
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker XL

Bericht door Fotomaan »

de rode schreef: 18 jul 2022, 06.19 heb je het staande deel van het voorrek ook moeten verlengen/verhogen ?
Jazeker, da's zes centimeter hoger geworden.
Ik heb jaren met die fiets rondgereden met een hele lange zadelpen terwijl het stuur eigenlijk te laag stond.
Nu het rek verhoogd is kan het stuur ook wat hoger en dat is een hele verbetering.
Omdat, zoals je zegt, er tijdens de gloriedagen van de transportfiets nooit hoge frames zijn gemaakt heb ik dat zelf maar gedaan.
Wat betreft het vervoeren van lading met enig gewicht is het overigens voor mij geen probleem. Een stoeprandje bij een stoplicht is handig maar niet persé noodzakelijk. 8-)
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie