Joco ronde van europa

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Cyclissimo
Berichten: 537
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Cyclissimo »

Dat is goed mogelijk voor een sportief model met voorderailleur. Maar 't zou ook kunnen dat de nokjes ooit zijn afgebroken en zo zijn gerepareerd.
Zo te zien zit er wel een nokje voor een shifter op het frame aan de rechterkant. Dat duidt ook op een achterderailleur i.c.m. handbediende voorderailleur.

Mocht je de bagagedrager er inderdaad afhalen, dan heb ik er veel interesse in voor mijn Bontekoe sportfiets die wel nokjes aan het frame heeft :)
Gronam2
Berichten: 126
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

De Simplex Tour de France derailleur heb ik weten te bemachtigen. Een van de twee voorbladen gaat er af. Die leek er later bijgezet te zijn. Er resteren straks gewoon vier versnellingen wat ook origineel zo was denk ik. Er zit maar een buisnok op voor de shifter. Of de bagagedrager een blijver is, weet ik niet maar als deze eraf gaat laat ik het weten.
Durabo88
Berichten: 2469
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Durabo88 »

Klinkt als goede vorderingen. Succes en vergeet niet om foto's te plaatsen als hij klaar is.

Mvg,

Y.
Sportief fietsend!
Gronam2
Berichten: 126
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

Als het zover is, laat ik natuurlijk het resultaat zien. Ik ben nu met iets teveel projecten tegelijk bezig, dus snel gaat het niet. Het is ontzettend leuke uitdaging die Joco. Heb jij nog een bijzonder project onderhanden Yorick? Hartelijke groeten, Onno
Durabo88
Berichten: 2469
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Durabo88 »

Helaas, bij mij ligt alles stil. Zeker nu met de koude maanden. Ook steek ik op dit moment even geen geld in de fietsen, omdat ik het elders nodig heb. In principe zijn alle gemonteerde fietsen rijklaar. Verder zijn er nog twee gedemonteerde fietsen (waarvan één nog gelakt moet worden) en een frame dat ik kan opbouwen. Misschien krijg ik weer een keer kriebels. Tot die tijd blijven ze hangen.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 638
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Joco ronde van europa

Bericht door non-fixie »

Om toch wat te kijken te hebben, tijdens de pauze. :)

Mijn Ronde van Europa, zoals ik hem kocht:

Afbeelding
Gronam2
Berichten: 126
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

Leuk om naar te kijken zeker. Ik zie familieovereenkomsten. Is de JrvE inmiddels helemaal naar jouw smaak? Ikzelf ben met mijn JrvE nog wel even onderweg. Volgende week eerste wiel opnieuw spaken en verder enorm veel poetswerk om roest kwijt te raken. Hopelijk levert het uiteindelijk een lekker rijdend fietsje op.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 638
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Joco ronde van europa

Bericht door non-fixie »

Gronam2 schreef: 17 dec 2022, 21.48 Is de JrvE inmiddels helemaal naar jouw smaak?
Nee, hij is nog in afwachting van de juiste onderdelen en inspiratie. Dit is de huidige stand (al een tijdje):

Afbeelding
Gronam2
Berichten: 126
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Joco ronde van europa

Bericht door Gronam2 »

Kleine update omtrent het vermoedelijke bouwjaar van mijn Joco Ronde van Europa. Op de Titan stuurpen staat 57 en ik denk dat dat aardig in de buurt komt. Inmiddels heel veel roest verwijderd op het chroomwerk, beide wielen zijn opnieuw gespaakt en de crank gaat komend weekeinde weer in elkaar. Het begint er een beetje op te lijken en ik kan niet wachten op de dag dat ik op de Joco kan fietsen.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 608
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Joco ronde van europa

Bericht door marco verbaant »

Gronam2 schreef: 6 apr 2023, 20.41 Kleine update omtrent het vermoedelijke bouwjaar van mijn Joco Ronde van Europa. Op de Titan stuurpen staat 57 en ik denk dat dat aardig in de buurt komt. Inmiddels heel veel roest verwijderd op het chroomwerk, beide wielen zijn opnieuw gespaakt en de crank gaat komend weekeinde weer in elkaar. Het begint er een beetje op te lijken en ik kan niet wachten op de dag dat ik op de Joco kan fietsen.
En welke cijfers staan er onder de bocht, aan de onderzijde van de aluminium mof met de gegraveerde namen?
Plaats reactie