Union Strano

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Union Strano

Bericht door DustyThuss »

Hallo,

De union strano is zonder twijfel één van de meest vreemde fietsen die ik ooit heb gezien. Nu vroeg ik me af of iemand hier in het bezit is van een strano of er ooit één in het echt heeft gezien?. Omdat er volgens mij vrij weinig zijn gemaakt, en nog minder verkocht. Ik zie er dan ook nooit 1 te koop staan.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Durabo88
Berichten: 2493
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Union Strano

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Leuk trouwens dat die Simplex met stuurslot van marktplaats bij jou terecht is gekomen.

De Strano heb ik wel eens gezien en ook wel eens op MP te koop gezien(lang geleden). Heel apart ding, ik meen Italiaans ontwerp.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Union Strano

Bericht door DustyThuss »

Hallo,

Ja ik ben er echt super blij mee! eindelijk iets moois wat bij mij om de hoek te koop staat.

volgens mij is het ontwerp gebaseerd op een Italiaanse velocino ondanks de claim van union dat het een origineel ontwerp is.

Het lijkt me nogal moeilijk te besturen met het stuur onder je benen..

Dusty,
Laatst gewijzigd door DustyThuss op 23 jan 2013, 17.55, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Union Strano

Bericht door Sandra »

Clublid Anne M. uit Assen (hij zit ook op dit forum) heeft er een in zijn fietsmuseum De Barrel. Ik heb er een keer op mogen fietsen, een leuke belevenis. En nee, het is niet moeilijk hoor.
Volgens mij rijdt hij wel eens op de Strano mee met fietstochten.

Groet, Sandra
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Union Strano

Bericht door maartenB »

De Strano is niet superzeldzaam. Ze rijden regelmatig mee met toertochten van de club (ik heb het zelf nooit geprobeerd ivm. extreem lange poten) . Ze zijn niet veel verkocht, maar net als bij de Simplex zweeffiets zijn de meeste verkochte exemplaren goed bewaard gebleven.
Er komen er wel een paar per jaar voorbij op MP. Niet goedkoop, dat niet. Naar het schijnt is de voorband absoluut niet meer te vinden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Union Strano

Bericht door DustyThuss »

Hallo,

Het lijkt mij toch gaaf om er 1 te zien en al helemaal om er 1 te bezitten. Heb je nog enig idee waarvoor ze in het verleden weg gingen?

Hoe lange poten moet ik dan aan denken? ben zelf namelijk ook geen kleine jongen.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
amassen
Berichten: 18
Lid geworden op: 1 nov 2012, 22.20

Re: Union Strano

Bericht door amassen »

Ja in mij bezit heb ik inderdaat een Union strano uit 1964 ik mag hier op beursen of oldtimerdagen graag op shouwen alleen de laatste keer ging het fout .Bij het verlaten uit mijn museum bleef het kleine voorwiel haaken op de drempel. EN daar lag Anne dus naar ziekenhuis voor foto's maar de schouder nog niet weer klaar. Maar de fiets is de voor ganger van de vouwfiets fiets lekker het is even wennen dat er niets voor je zit'.Ik beleef veel plezier aan deze burauwstoel.
Gegroet Anne
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Union Strano

Bericht door DustyThuss »

Hallo Anne,

Dat is dus ongeveer wat ik bedoelde met een gevaarlijke fiets.. Maar wat een geweldige uitvinding! En erg gaaf dat je er 1 hebt.

Ik zou hem graag een keer komen bekijken wanneer ik de tijd heb.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
jhonny
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 feb 2013, 11.35

Re: Union Strano

Bericht door jhonny »

hoi ik ben in het bezit van een strano heb idd tevergeefs naar een nieuwe voorband gezocht heb er uiteindelijk een ander wiel in moeten zetten heb hem een paar jaar gelden op int net gekocht voor 30 euro veel (geluk gehad) fiets er graag op als je er een beetje ann gewend bent valt het best mee.
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Union Strano

Bericht door DustyThuss »

Hey Jhonny,

Heb je misschien wat foto's? Als het trouwens alleen om het bandje gaat is het misschien de moeite waard om Maarten Waarlé aan te spreken? Hij heeft een tijdje geleden een poging gedaan een band te maken voor zijn safety die er veelbelovend uit zag, en die hij geloof ik in de tussentijd ook verbeterd heeft. Een klein bandje lijkt mij tenslotte een stuk makkelijker..

Hopelijk heb je hier wat aan, en heb je wat foto's.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Plaats reactie