Batavus toerfiets jaren 90.

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
KrikKrak
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 jul 2022, 15.09

Batavus toerfiets jaren 90.

Bericht door KrikKrak »

In de jaren '90 heb ik een toerfiets gekocht van France Individuelle, een reisorganisatie. Ik ben de fiets aan het opknappen en ben op zoek naar een handleiding of een of andere vorm van technische documentatie. Ik heb me suf gegoogled, maar niets gevonden.
Het framenummer is: WHE2750742

De reactie van de supportafdeling van Batavus is vriendelijk, maar levert geen nadere informatie op:
"Uiteraard weten we welke fietsen we hebben geproduceerd. Het is echter zo dat niet alle handleidingen en bestanden over een "oude" fiets digitaal zijn gemaakt of nog beschikbaar zijn.

In dit geval levert het framenummer geen fietsgegevens op en kan ik geen onderdelenlijst inzien. Met het opgegeven nummer heb ik in andere systemen gezocht maar niets gevonden. Het spijt me u niet positiever te kunnen melden."


Ik ben o.a. op zoek naar informatie over de bevestiging van de derailleur aan het frame. Zal de vraag op een andere plek in dit forum uitvoeriger beschrijven.

Weet iemand iets waar ik meer informatie ik kan vinden?
groet Harry
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Batavus toerfiets jaren 90.

Bericht door velofilie »

Dag Harry,

Welkom op het forum. Een van de zaken die het makkelijker maakt info te vinden is de type-aanduiding.
Ik geloof dat er hele indianenstammen door het productieproces van Batavus gegaan zijn.
Vaak zijn er Shimano naven verwerkt en die hebben gewoonlijk een code letter.
http://www.vintage-trek.com/component_dates.htm
Zo kun je een jaartal vinden; type en jaartal maken het zoeken naar info makkelijker.

Groet, Wiel
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Batavus toerfiets jaren 90.

Bericht door m-gineering »

KrikKrak schreef: 9 aug 2022, 13.50 In de jaren '90 heb ik een toerfiets gekocht van France Individuelle, een reisorganisatie. Ik ben de fiets aan het opknappen en ben op zoek naar een handleiding of een of andere vorm van technische documentatie. Ik heb me suf gegoogled, maar niets gevonden.
Het framenummer is: WHE2750742

De reactie van de supportafdeling van Batavus is vriendelijk, maar levert geen nadere informatie op:
"Uiteraard weten we welke fietsen we hebben geproduceerd. Het is echter zo dat niet alle handleidingen en bestanden over een "oude" fiets digitaal zijn gemaakt of nog beschikbaar zijn.

In dit geval levert het framenummer geen fietsgegevens op en kan ik geen onderdelenlijst inzien. Met het opgegeven nummer heb ik in andere systemen gezocht maar niets gevonden. Het spijt me u niet positiever te kunnen melden."


Ik ben o.a. op zoek naar informatie over de bevestiging van de derailleur aan het frame. Zal de vraag op een andere plek in dit forum uitvoeriger beschrijven.

Weet iemand iets waar ik meer informatie ik kan vinden?
groet Harry
Het is dus een fiets, en dat zijn 11 buizen volgehangen met spullen van toeleveranciers. In de jaren 90 was iedereen al dapper aan het werk voor Shimano, dus je hebt geen 'instructieboekje' van Batavus nodig, maar gewoon een practische handleiding over fietstechniek, want dat lijkt toch allemaal op elkaar.
/Marten
KrikKrak
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 jul 2022, 15.09

Re: Batavus toerfiets jaren 90.

Bericht door KrikKrak »

Bedankt voor de reacties. Ik ben begonnen om de fiets op te knappen. Maar het weer in elkaar zetten, levert mij toch problemen op.
Ik heb de vraag maar ergens anders uitgezet.
]https://forum.oudefiets.nl/viewtopic.php?t=8463
Plaats reactie