Husqvarna ansichtkaart

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
fietshobbyist
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Husqvarna ansichtkaart

Bericht door fietshobbyist »

Oude-Fiets-ers,
Husqvarna Velocipeder 1931, coll WtC via Anneke H.jpg
Wie met pek omgaat wordt ermee besmet;
Anneke verraste me met deze ansichtkaart (13x18) na haar bezoek aan het Husqvarna Museum, Hakarpsvägen 1, SE-561 41 Huskvarna.
Huskvarna ligt rechts naast Jönköping, onder aan één van de twee grote meren onder in Zweden en ongeveer op dezelfde breedtegraad als Göteborg.
Husqvarna maakt van alles: kettingzagen, grasmaaiers, enzovoort. En dus ook fietsen en volgens haar zeggen, staan er in het museum een groot aantal - wat een hint is voor Oude-Fiets-ers die Scandinavië eens willen bezoeken, zie voorts de museumwebsite.

Groet,
Werner
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 25 aug 2022, 08.49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Husqvarna ansichtkaart

Bericht door maartenB »

Leuk! En altijd mooi, die Zweedse fietsen. Volgens mij maakte Husqvarna trouwens ook lichte (cross) motorfietsen en naaimachines. En je komt de naam nog wel eens tegen op remnaven.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Husqvarna ansichtkaart

Bericht door m-gineering »

maartenB schreef: 24 aug 2022, 21.29 Leuk! En altijd mooi, die Zweedse fietsen. Volgens mij maakte Husqvarna trouwens ook lichte (cross) motorfietsen en naaimachines. En je komt de naam nog wel eens tegen op remnaven.
Fietsen en naaimachines? Dan maakten ze ook wapens, kan niet anders ;)
/Marten
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Husqvarna ansichtkaart

Bericht door deraptor »

Ja ik heb geen motorrijbewijs maar als ik die zou hebben zou ik een Husqvarna rijden. De Nuda 900r, volgens mij nog steeds in productie..
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Husqvarna ansichtkaart

Bericht door ReinvB »

Husqvarna is inderdaad van oorsprong een wapenfabrikant al sinds eind 17e eeuw.
Durabo88
Berichten: 2493
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Husqvarna ansichtkaart

Bericht door Durabo88 »

Even over die remnaven, die waren van voortreffelijke kwaliteit, beter dan Torpedo vind ik.
Sportief fietsend!
Plaats reactie