Miller Fiets

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Die Rare
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2022, 09.55

Miller Fiets

Bericht door Die Rare »

Beste forumleden, Pas gevonden deze Miller. Het is geen vintage maar lijkt er op. Verder heb ik nooit van dit fietsmerk gehoord. Van dit type vindt je een enkele op internet. Maar mijn vraag is of het de moeite waard zou zijn om hem op te knappen? Hoe zou de kwaliteit zijn van de lagers, trapstel, wielen en van de fiets in het algemeen? Veel roest, dat wel. Hoop dat iemand een goed advies kan geven? Bij voorbaat mijn dank! Groet, Michel
DSC01162.JPG
DSC01161.JPG
DSC01160klein.jpg
Dwaasheden vliegen met grote snelheid de wereld rond en weten zich te handhaven, terwijl de waarheid op een muur van onbegrip stuit.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Miller Fiets

Bericht door Fotomaan »

Over de fiets kan ik niet zoveel zeggen maar ik heb er wel een mooi lichtsetje voor. :P
viewtopic.php?t=8457
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Miller Fiets

Bericht door maartenB »

Hi Michel,
Ik zou eerst eens goed uit proberen te zoeken wat het is. Normaal gesproken zou ik bij een retro fiets (modern nabouw, jaren 70-80?) niet adviseren om er een cent in te steken. Maar het Miller merkje intrigeert wel. Ken ik ook alleen van de verlichtingssetjes.
Plaats anders eens wat meer detailfoto's.
groeten, Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Miller Fiets

Bericht door Bandenplakker »

Toen ik hem zag, dacht ik hetzelfde als Maarten; ik noem het een ‘weggooifiets’: heel goedkoop, een jaar gebruiken (en niet onderhouden) en dan een nieuwe kopen. :-(

Misschien juist daarom kan hij gebruikt worden als oefenmateriaal en kijken hoe goed je hem nog kan krijgen. Ik zou er niet teveel geld in steken, maar de ervaring die je ermee opdoet, is ook veel waard.

Over het merk: Het recht om dat merk (en de bijbehorende bekendheid) te gebruiken, is mogelijk gekocht door de huidige fabrikant.
Dat is bijvoorbeeld het geval geweest met Sturmey Archer, waar nu weinig Engels meer aan is, als ik mij goed herinner.
Ook ken ik 'Dunlop'-fietsen, die niet veel kwaliteit uitstralen. Ander voorbeeld: Ik vermoed dat WSB Drachten zelf geen Burgers-fietsen maakt, maar ze alleen importeert.

Dirk
Plaats reactie