Lange Jan

Plaats reactie
lafulypan
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 apr 2021, 12.03

Lange Jan

Bericht door lafulypan »

Beste leden,

Ik ben op zoek naar een Long John bakfiets, het liefst uit de jaren 40/50 van S.C.O.
Het is de bedoeling dat ik er quasi dagelijks mee fiets dus hij mag in goede staat verkeren.
Als iemand er eentje heeft staan of iemand kent jeweetwel, laat t me dan weten!

Zeer vriendelijk,
Raf
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Lange Jan

Bericht door theodorus »

Er staat er te koop op marktplaats
rubriek fietsen - oldtimers
lafulypan
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 apr 2021, 12.03

Re: Lange Jan

Bericht door lafulypan »

Ik heb ze gezien, maar de één is iets te jong en de ander veel te jong. Beiden ook iets boven mijn prijscategorie. Maar bedankt voor jouw reply! MP houd ik sowieso in de gaten, mijn hoop is dat hier iemand plaats wil maken in zijn schuur :)
ArnoudKelder
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2023, 22.52

Re: Lange Jan

Bericht door ArnoudKelder »

Beste vrienden ,

Sinds een poosje ben ik in het bezit van een Long John Fiets en heb deze compleet opgeknapt!
De fiets is bijna klaar maar heb er een klein probleem mee….. Het is een fiets uit de jaren 50/60/70 denk ik!,
Het achterwiel is 24 inch en heeft een brede velg…maar kan hier geen buitenband voor krijgen!

Weet iemand de maat en specifieke gegevens van deze buitenband zodat ik dit kan bestellen?
En zo ja zouden jullie me dit kunnen mailen of hierop kunnen reageren ?

Mvg Arnoud uit Coevorden
fietshobbyist
Berichten: 634
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Lange Jan

Bericht door fietshobbyist »

ArnoudKelder schreef: 11 nov 2023, 20.55 Het achterwiel is 24 inch en heeft een brede velg…maar kan hier geen buitenband voor krijgen!
Goedendag Arnoud,
Ik begrijp hieruit dat er op dit moment geen bestaande band op zit.
Is dat wel het geval, dan verandert het maar laat me zeggen: Kijk eens op schwalbe.de
Bij REIFEN > Zollbereich 24" aanvinken en vervolgens Zollbezeichnung.
Daar vind je een grote reeks 24" maten van 0,90 tot 2,40. Wellicht vind je daar iets. Het is dan wel de kunst om iets te vinden dat geen mtb-band is.

Maar, er zullen wellicht ook nog techneuten gaan reageren vanwege de schimmige wereld van bandenmaten.

Werner
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Lange Jan

Bericht door Bandenplakker »

Zo'n techneut als ik dus :mrgreen: :geek:

Dag Arnoud,

Ik heb jouw zelfde vraag zojuist beantwoord in een andere rubriek op dit forum.

Niet om flauw te doen, maar het is handig als je een vraag maar in een (1) rubriek stelt.
Je kunt het goedmaken door in de rubriek "even voorstellen" wat meer over jezelf te vertellen. ;)

Dirk
Plaats reactie